Живий Журнал
 
ЖЖ Инфо » Мой блог » sonnet » 2016 » Февраль » 14
sonnet Російська за схожістю - на 13 місці: Міфи про українську мову та їх спростування

sonnet


Оценка: 3.3/5 Голосов: 31

Російська за схожістю - на 13 місці: Міфи про українську мову та їх спростування

14.02.2016, 14:14:13 2823 3.3 16

Не залежно від того, чи в україномовному ви середовищі, чи в російськомовному - намагайтеся розмовляти українською - це краще, ніж продовжувати розмовляти мовою агресора, що вбиває нас вже 400 років.

 

Ілюстрація:osvita.pl.km.ua

"Мене надихнуло написати, чи скоріше примусило написати цю статтю стереотипне твердження, що українська мова - це те ж саме, що і російська. Я не погоджуюсь з цим твердженням, адже подорожуючи Польщею чи Словаччиною не було ніяких проблем з розумінням одне одного, коли кожен спілкувався рідною мовою." Про це пише Viktoria Vovkanets на сайті UA Modna, передають Патріоти України.

Але якщо б я заговорила в Росії українською, мене б не сприйняли, по-перше, з політичних міркувань, а, по-друге, вони б не зрозуміли таких слів як "незабаром", "нехай щастить", "вітаю", "пане" і ще багато інших. Це ж підтвердив мій колега з Польщі: якщо він розмовляє польською в Україні - його розуміють, в Росії - ні. І тут постає питання, чи дійсно мови є дуже подібними, чи нам це нав'язують.

А далі, щоб обгрунтувати свою думку - трохи теорії.

Украї́нська мо́ва — національна мова українців. Належить до слов'янської групи індоєвропейської мовної сім'ї. Число мовців — близько 45 млн, більшість яких живе в Україні. Є державною мовою в Україні, офіційною мовою Придністров'я. Українською мовою у світі послуговуються від 41 до 45 млн осіб, вона є другою чи третьою слов'янською мовою за кількістю мовців (після російської та, можливо, польської) та входить до третього десятка найпоширеніших мов світу.

Сучасні дослідження, однак, показують, що українська мова у фонетиці та граматиці має більше спільних рис з верхньолужицькою та білоруською мовами (29 спільних рис), нижньолужицькою мовою (27 спільних рис), чеською та словацькою мовами (23 спільні риси), польською мовою (22 спільні риси), хорватською та болгарською мовами (21 спільна риса), сербською та македонською мовами (20 спільних рис), вимерлою полабською мовою (19 спільних рис), словенською мовою (18 спільних рис), ніж з російською (11 спільних рис). Отже, на підставі цих даних деякі вчені ставлять під сумнів об'єднання української, російської та білоруської мов в одну підгрупу східнослов'янських мов.

 

 

Слов'янські мови — група споріднених мов індоєвропейської мовної родини, що розвинулися з діалектів праслов'янської мови. Загальна кількість носіїв становить понад 287 млн. чоловік. Виокремлення слов'янських діалектів з єдиної прамови відносять до середини 1 тис. н.е. (період формування ранніх слов'янських феодальних держав у Європі). У період свого розпаду праслов'янська мова складалася з континууму діалектів; сучасні слов'янські мови утворилися внаслідок об'єднання певних діалектів навколо політичних і культурних центрів.

 

 

Більша частина майбутніх слов'янських земель в III–IX ст. входила частково до складу земель Римської імперії, що зараз є територією сучасної України, Білорусі і Польщі, а в подальшому переселялися на Південь і Захід і кладалася з різних племен степу — скіфів, сарматів, болгар, гунів, обрів та ін.

 

 

Специфічні мовні риси української мови трапля­ються вже в пам'ятках 11—12 ст., що походять з Південної Русі. Вони систематично виявляються і в пам'ятках з цих територій пізніших часів (14—15 ст.).

Український народ сформувався в Київській Русі, пере­дусім на основі населення Київського, Черні­гівського, Переяславського, Галицького і Во­линського князівств. Консолідації українського народу, становленню його мови перешкоджала та обставина, що після монгольської навали в 13 ст. його землі входили до складу різних дер­жав. Так, Чернігово-Сіверщина, Поділля і Ки­ївщина з Переяславщиною, а також більша частина Волині належали до Великого князівства Ли­товського з офіційною "руською", тобто староукраїнською мовою; Північна Буковина стала частиною Молдовського князівства — тут теж тривалий час усі державні справи вели "руською" мовою; частину Західної Волині та Галичину захопила Польща, а Закарпаття — Угорщина. Особливо велике значення для консолідації українського народу та його мови, розвитку його само­свідомості та державності мав Київ. Є безліч доказів і рукописів, що доводять, що українська мова і державність виникла раніше, ніж російська, і також російська мова є похідною від староруської і ординської мов, тому вона найбільш відмінна від інших слов'янських мов.

 

 

Коли розібралися з давньою історією, пропоную перейти до більш сучасної історії, а саме до пояснення причини феномену "рускоговорящій українєц". Протягом 400-т років українська мова пережила безліч заборон, як за часів царської Росії, так і за Радянського союзу.

 

 

Людей розстрілювали, висилали до Сибіру, катували чи садили до в'язниць. Масове винищення населення під час Голодомору за офіційними даними призвело до 10 мільйонів смертей, хоч неофіційно жертвами радянського терору за весь час стали 50 мільйонів українців. Адже населення України до приходу більшовиків було 85 мільйонів до 1930-х років, а у 1940-х вже 35 мільйонів. 

 

 

Після спустошених сіл за часів голодомору сюди заселили переселенців з Росії, тому ми і маємо таку ситуацію на Сході країни. А ще 100 років тому - етнічний склад населення був повністю протилежним.

 

 

Але репресіями і заборонами це не завершилось. Велась також політика "русифікації" української мови, тобто її уподібнення до Російської. Тобто те, що ми зараз маємо за мову є суржиком, а не первісною мовою наших предків.

 

 

І на завершення хочу звернутись до свідомих українців. Не допустіть того, щоб наша солов'їна мова вимерла. Не залежно від того, чи в україномовному ви середовищі, чи в російськомовному - намагайтеся розмовляти українською. Спочатку важко перелаштуватися, лізе суржик, деякі слова звучать незграбно або трапляються помилки, типу "останівка". Але це краще, ніж продовжувати розмовляти мовою агресора, що вбиває нас вже 400 років. Коли ви розмовляєте російською, ви автоматично приймаєте і погоджуєьеся з голодомором, із заборонами українською мови, з репресіями проти інтелігенції.

І завершу словами видатної українською поетеси і письменніці, державного діяча Ліни Костенко:

 



http://patrioty.org.ua/blogs/rosiiska-za-skhozhistiu--na-13-mistsi-mify-pro-ukrainsku-movu-ta-ikh-sprostuvannia--bloher-108538.html

Администрация сайта zhzh.info может не разделять точку зрения авторов опубликованных материалов и ответственность за них не несет.

Комментариев: 16
sonnet
1 вадик (sonnet)   • 14:25:15, 14.02.2016 [Материал]

В опублікованому матеріалі є відповіді на багато питань пов"язаних не тількі з українською мовою, а з такими, як примусова русифікація, знищення нації і переселення на їх місце росіян і інші питання, які актуальні і в сьогоденні.
Hoakina
2 Марина (Hoakina)   • 14:44:54, 14.02.2016 [Материал]

гарний матеріал. Щодо схожості мов, то до 20 століття українці не розуміли російської взагалі. А росіяни не розуміють української, тільки не наші доморощені,а справжні. Написане ще так сяк, а усну мову ну ніяк.
Юрко
13 Градовський (Юрко)   • 19:09:14, 14.02.2016 [Материал]

Перевірено на практиці - москвинські москвини не розуміють української зовсім.
Hoakina
3 Марина (Hoakina)   • 14:46:27, 14.02.2016 [Материал]

в російській імперії НІКОЛИ не було відкрито жодної української школи, крім кількох приватних. Натомість в Австро-Угорщині вони були після 1848 року за наказом уряду.
SlavaNibiru
4 Слава Нибиру (SlavaNibiru)   • 15:17:19, 14.02.2016 [Материал]

Питання до автора.
1. Двоголовий орел Священної римської імперії і Візантії теж веде своє походження від Золотої Орди?
2. Державні прапори Франції, Нідерландів, Люксембургу, Чехії, Словенії теж ведуть своє походження від прапорів хана Золотої Орди?
3. Слово "рубити" має слов'янське чи тюркське походження?
4. Слово "язик" має слов'янське чи тюркське походження?
5. Хохломський розпис XVI століття абсолютно тотожний орнаментам Золотої орди?
Звичайно, якщо автор вважає читачів свого блогу неосвіченими дебілами і згоден з тим, що боротися з ватними фейками потрібно лише фейками вишиватними, то ці питання він може проігнорувати.
sonnet
5 вадик (sonnet)   • 15:45:17, 14.02.2016 [Материал]

"1. Двоголовий орел Священної римської імперії і Візантії теж веде своє походження від Золотої Орди?
2. Державні прапори Франції, Нідерландів, Люксембургу, Чехії, Словенії теж ведуть своє походження від прапорів хана Золотої Орди? "

То може по традиціїї усулуси "стирили", як і до цих пір тирять все нове, бо своє нема розуму випустить.

"3. Слово "рубити" має слов'янське чи тюркське походження?
4. Слово "язик" має слов'янське чи тюркське походження? "
Звернись до відповідних спеціалістів, чому я повинен тебе "просвещать"?
SlavaNibiru
6 Слава Нибиру (SlavaNibiru)   • 15:51:25, 14.02.2016 [Материал]

Типова відповідь демагога.
sonnet
8 вадик (sonnet)   • 16:32:40, 14.02.2016 [Материал]

Та ні.
Це типова відповідь троллю, який згідно методички задає питання або ні про що, або безглузді чи такі, які не несуть в собі змісту з метою заговорити тему.
Тому йди лісом тому, що тут не попасешся і троллів тут не кормлять.
Юрко
14 Градовський (Юрко)   • 19:11:32, 14.02.2016 [Материал]

Прапор Московії Петро привіз з Голландії, позаяк саме там "рубав вікно".
TarasS
7 Тарас (TarasS)   • 16:04:31, 14.02.2016 [Материал]

Запитання до Нибиру.

1. Де можна побачити візантійські монети з двоголовим орлом?
2. За яким правом (династичним, юридичним чи іншим) князь Московський міг взяти собі герб Палеологів?
3. Який титул мала Софія Палеолог?
4. Хто після взяття Константинополя турками носив титул Кайсер-і-Рум?
SlavaNibiru
9 Слава Нибиру (SlavaNibiru)   • 16:55:14, 14.02.2016 [Материал]

Я розумію, шановний, до чого ви ведете: двоголовий орел був успадкований візантійцями від турок-сельджуків, а вже від візантійців дістався грекам, сербам, албанцям і росіянам. Але хіба цей шлях символу перетворює носіїв символу на диких азіатів, як це бачиться вишиватному автору блогу? В Західній Європі двоголовий орел присутній з 1250 року, від Священної римської імперії цей символ був успадкований імперією Австрійською. Тож тепер європейці теж дикі азіати по відношенню до українців?
Hoakina
10 Марина (Hoakina)   • 17:02:17, 14.02.2016 [Материал]

На 9. Шановний, від того, що двоголовий орел не азіатський кацапи дикими азіатами не перестануть бути. Я вже мовчу про дику мішанину радянських символів і царських, яку можна спостерігати на 1/6 суші
TarasS
11 Тарас (TarasS)   • 17:35:37, 14.02.2016 [Материал]

"Я розумію, шановний, до чого ви ведете: двоголовий орел був успадкований візантійцями від турок-сельджуків, а вже від візантійців дістався грекам, сербам, албанцям і росіянам."

Нічого подібного. Свій герб династія Палеологів запозичила, вочевидь, у давніх хетів. А прапором Ромейської імперії був (увага!) золотий хрест на червоному полі з чотирма золотими "огнивами".

Тепер я сам відповім на свої запитання.

1. Візантійських монет з двоголовим орлом практично не існує. На монетах зображали імператорів, святих, хрести тощо. Бо, повторюю, орел був гербом династії, а не держави. Водночас існує безліч ординських монет з цим символом.
2, 3. Іван ІІІ не мав жодного права на двоголового орла - якщо ми припускаємо, що московський орел походить з Візантії. По-перше, брати герб дружини ЗАМІСТЬ ВЛАСНОГО було ганьбою та моветоном у Середньовіччі. Це розуміли навіть дикуваті москвини. По-друге, Софія Палеолог - не була "донькою останнього імператора", як люблять брехати кацапи. Софія була вдовою італійського князька і донькою ромейського деспота, тобто, князя. Жодних прав на престол Візантії ані вона, ані її батько - ніколи не мали. Звичайна біженка-емігрантка.
4. Після взяття Константинополя титул Кайсер-і-Рум офіційно успадкував турецький султан. Титул юридично зберігався за султанами до 1918 р. Відповідно, всі московські потуги на "третій Рим" - звичайне самозванство.
ВадимКиплинг
15 Вадим Киплинг (ВадимКиплинг)   • 21:22:15, 14.02.2016 [Материал]

На 9. Есть многое на свете, друг Горацио...
http://obozrevatel.com/blogs/40192-aleksandr-nevskij-svyatoj-predatel.htm
TarasS
12 Тарас (TarasS)   • 18:45:07, 14.02.2016 [Материал]

"2. Державні прапори Франції, Нідерландів, Люксембургу, Чехії, Словенії теж ведуть своє походження від прапорів хана Золотої Орди?"

Геральдичний прапор Чехії, до речі - тобто, той, який базується суто на гербі - біло-червоний. Синій трикутник з'явився якраз для того, щоб чітко відрізняти прапор Чехословаччини від прапора Польщі.
ВадимКиплинг
16 Вадим Киплинг (ВадимКиплинг)   • 21:33:32, 14.02.2016 [Материал]

А чего, собственно, удивляться? Это только ватники верят в "единый народ". Такого рода мифы помогают Орде до сих пор проводить колониальную политику. Как она, эта самая политика, использовалась, лучше всего характеризует письмо Екатерины Второй главе Малороссийской коллегии графу Румянцеву: "Вы должны все свое старание прикладывать, дабы искоренить среди украинцев фальшивые взгляды на себя как на народ, вовсе отличный от московитов."


Объявления:

Читайте ЖЖ.инфо