Живий Журнал
 
ЖЖ інфо » Статті » Авторская колонка » Александр Микитенко

Чим гірше - тим краще!

Автор: Микитенко Олександр aka Korvin, 05.09.2008, 18:32:36
Автор Александр Микитенко

Александр Микитенко

все статьи автора

Звістка про розпад Демократичної коаліції наздогнала мене лише сьогодні вранці. Останнім часом все я все менше спостерігаю за боротьбою божків на політичному  олімпі...

Ситуація на жаль, не віщує нічого екстраординарного (в позитивному плані). Але сьогодні вранці, з каналу новин "24" я почув оцінку Президента стосовно причин розпаду "помаранчевих". Розпаду як факту. Не скажу, що був шокований, але здивування було (це здивування подібне до того, коли ти 100% знаєш, що із-за повороту хтось має вийти, і коли хтось виходить, все одно сприймаєш це як несподіванку). Грішним ділом, спочатку подумав, що ця очікувана подія трапилась із ініціативи ЮВТ, проте формально це виявилось не так.

Те, що Ющенко і Тимошенко буквально з початку 2005 почали грати один проти одного - розуміли всі, з того ж таки 2005 року. І те, що Ющенку значно комфортніше працювати з прагматичним Януковичем, ніж з провокативною Тимошеко; і те, що Тимошенко не втамувалася б до кінця своєї політичної кар'єри весь час грати роль другої скрипки.

Персональні розбіжності безпосередньо між помаранчевими були значно глибші, ніж ідеологічні розбіжності між кимось із помаранчевих та білосиніми. Конфлікт особистостей мав перекинутися й на оточення антагоністів. Сучасний політикум знову продемонстрував - в Україні відсутня ідеологічна структуризація політичних сил. Вожді, ех, одні вожді...

Не маю бажання оцінювати наслідки події, що склалася, оскільки дану ситуацію передбачали, і відповідно було дано безліч прогнозів на майбутнє. Хоча не можу не звернути увагу, наскільки тактично сильнішою виявилась Тимошенко (в принципі як завжди). Ініціювали питання про вихід не БЮТ, а НСНУ (та й по-суті, із коаліції вийшли лише НУ, а НС не підтримали їх рішення). По-друге, вихід був достатньо істеричний - В. Кириленко на протязі всього засідання телефонував Гаранту - мабуть узгоджував майбутнє рішення команди... По-третє, звинувачення БЮТу були голосними, проте дутими і демагогічними - зрада, гра проти Президента, прийняття антидемократичних законів (суть яких була в послабленні позицій Президента). На справді вагомі підстави - порушення коаліційної угоди (базового документа коаліції!), яке виявлялося в неузгоджених діях зі сторони БЮТу, неявку на засідання коаліції - зважали мало.

Та це мене нині мало обходить. Деструктив, який я спостерігаю в лавах бувшої помаранчевої команди став тотальним. Тому, якщо ситуація кардинально не змінитися до 2010 року (а надій на це мало, ой як мало) - я приймаю рішення ігнорувати "битву гігантів" - будь це "Тимошенко vs Ющенко" чи "Тимошенко vs Янукович". А точніше не ігнорувати, а всіляко демонструвати свою антипатію до грядущих президентських виборів. Не маю бажання копатися в лайні - і вибирати краще. Лайно - воно на метафізичному рівні лайно.

Я пропоную всім висловити своє неприйняття сучасних політичних реалій - не йти на вибори (як варіант - голосувати "проти всіх").

Не просто не йти, а закликати підтримати свою позицію всіх небайдужих і критичномислячих. Вийти у день виборів на вулиці із гаслами - "Голосуй не голосуй - в результаті буде ...", "Зроби вибір - не вибравши нікого", "В Україні є політики (як суб'єкти), але немає політики (як об'єкта)"...

Залишаючи все як є, вибираючи із того, що нам нав'язується - ми консервуємо проблему. Лише масова неявка може продемонструвати рівень відчуження населення, і це при парадоксальній політичній активності! Потрібно вимагати альтернативи. Потрібно ставати альтернативою.

Мені можуть дорікнути - "це вдарить в першу чергу по кандидатам від бувшої Демократичної команди, прихильники Дона стійкі в своїх вподобаннях!" Згоден. Швидше за все - так і буде. В результаті несподіваної поразки, і команді ЮВТ, і команді ВАЮ доведеться робити серйозні реформи всередині свої політичної команди, зробити не лише кадрову перестановку, а змінити базові принципи власного функціонування, сформувати ідеологічну, а не персональну, основу свого руху. За час перебування в опозиції до реакційних ПР буде над чим замислитися. Принцип "чим гірше, тим краще" - не завжди однозначно поганий. Іноді він постає у вигляді шокової терапії.

Можливо, і БЮТ, і НСНУ як формальні утворення взагалі відійдуть в небуття, але на їх базисі постануть нові сили, більш молоді, і в той же час більш досвідчені, менш корисливі, і більш принципові. І не з таким сумнівним шлейфом з совковою біографією.

Я прихильник прогресивних, демократичних сил, але інфляцію демократичного руху можна зупинити, лише знищивши його сучасних дискредитованих "представників".

І взагалі, нехай живе Анархія!

Автор: Микитенко Олександр aka Korvin, редактор рубрики "Александр Микитенко" на ЖЖ.info http://nonkor.livejournal.com/
Александр Микитенко | 05.09.2008 | Переглядів: 7062 | Микитенко
Редакція сайту може не розділяти думку автора статті
та відповідальності за зміст матеріалу не несе.

Читайте також на цю тему:

Коментарів: 6
либерти
1 либерти (либерти)   • 21:16:55, 05.09.2008 [Материал]

В Вашей статье я увидел совершенно неприкрытое лоббирование ПР. Вы вели разговор о разочаровавшихся в нынешней власти,но их нет в лагере ПР(наоборот,процент скорее будет, в случае выборов, еще выше). Таким образов Вы собираетесь повоспитывать(или надеетесь на это) прежде всего БЮТ,но при этом прекрасно понимаете,что в оппозиции они будут как рыба в воде и тем более ничего менять у себя не будут. Ваш позыв-это прежде всего удар по западному региону. А далеко идущие планы- после "битвы гигантов" ворвется на Олимп революционно-националистическое или "конкретно промосковское",то про такое слово как демократия прийдется забыть. Анархии не будет и быть не может в сегодняшних реалиях. Это не 100 лет назад,не годится сценарий.Так что,хоть у нас раньше не было выбора,а сейчас - альтернативы,все-таки советую выбирать даже из двух зол.хотя бы для того,чтобы не отучиться делать этого в последствии вообще. Как там сказал Черчилль про демократию?...
Ответ: "В Вашей статье я увидел совершенно неприкрытое лоббирование ПР..." Плачу. "Вы вели разговор о разочаровавшихся в нынешней власти,но их нет в лагере ПР(наоборот,процент скорее будет, в случае выборов, еще выше)". Шкода, що ви не дочитали до кінця: "Мені можуть дорікнути - "це вдарить в першу чергу по кандидатам від бувшої Демократичної команди, прихильники Дона стійкі в своїх вподобаннях!" Згоден. Швидше за все - так і буде..." далі більше.
Якщо вам цікаво - я формально є членом партії Народний Союз Наша Україна. Мене в останню чергу можна звинувачувати в лобіюванні інтересів ПР (бо я її антипатик). І взагалі - читайте уважніше. Чому я за саботаж помаранчевих - описано в кінці.
либерти
2 либерти (либерти)   • 10:49:50, 06.09.2008 [Материал]

Вы можете и плакать и быть формальным членом НУНС,лоббируете ли Вы интересы ПР или кого-либо других,по сути это не важно. Важно то(для меня),что идеями "покажу всем дулю" Вы призываете к ситуации,когда куплен билет,но назло кондуктору или водителю-не поеду и других напугаю! Тогда и остальные выйдут и водителю ничего не останется,как остановить автобус и уйти. Может это гипотетически и произойдет! Но ехать-то все равно всем надо! Надеяться на то,что ( по Вашему сценарию)после этого станет в автобусе сразу чище,просторнее и удобнее- право,смешно. Поэтому я высказываю свою точку зрения( в той же аллегории),что лучше все же зайти в автобус,может, при необходимости ,прилюдно пристыдить хамовитого кондуктора и более жестко напомнить водителю,что необходимо по приезду в гараж не только бабки считать,но и автобус помыть,пол подмести. Не захочет этого делать,коллективную жалобу(выборы) ему устроить. А должность-то хорошая-поэтому и конкурс даже будет!
А просто остановить автобус и ждать пока молодой водитель научиться ПДД и получит права,то от этого только собственным ногам хуже будет. А вдруг новый только до первого столба доедет,а автобус битком набит и бабушками и детками...?
Не забывайте,что лучше всего использовали лозунг "чем хуже,тем лучше!" - большевики. Объяснять,что из этого вышло,думаю,нет смысла.
Ответ: Що ж, давайте поговоримо мовою алегорій. Сьогодні ми маємо ситуацію, коли один водій нашого Автобуса хабарник, алкаш і хам, а два інших - ніби інтелігентні люди, і водити трішки вміють; але вся проблема в тому - що вони дико ненавидять один одного. Настільки ненавидять - що створюють один одному постійні трабли: то колеса спустять, то дерево на дорогу покладуть, то ДАІшників натравлять... А в найгостріших моментах домовляються з тим самим Доном, тьфу, Хамом - і ідуть бити морду конкуренту. Але в результаті всіх цих інсинуацій страждаю я - пасажир. Я не можу комфортно їхати із ЖОДНИМ із цих водіїв. І я приймаю рішення - походити певний час пішки. Втративши клієнта, водії Автобуса або скоригують свою поведінку, або на ринок перевізництва прийдуть більш відповідальні кандидати. Звичайно, потрібно щоб мій протест був підтриманий іншими пасажирами - інакше це буде виглядати як банальна "поза". Але навіть якщо в результаті я залишусь один із своє "позою", я буду відчувати себе більш комфортно, ніж раніше - бо зробив вольовий крок і самоусуновся від вибору без вибору.
Я думаю, вам відоме таке слово - як страйк. Це коли працівники певної фін. установи (а ще краще - цілої сфери економіки - коли спрацьовує солідарний принцип) відмовляються виконувати свої функціональні обов'язки, поки не будуть виконані їх вимоги, які полягають у повноцінному задоволенні їх професійних прав (найчастіше вони стосуються регулярної оплати праці). Я пропоную організувати "політичний страйк". Я звертаюся в першу чергу до так званих пост-помаранчевих (я сам себе відношу до таких), бо бажаю якісних змін у середовищі демократичних сил, які є МОЇМИ представниками. На Я і Ко мені начхати - їх позиції мені неприйнятні по суті, тому у мене й немає до них претензій - це НЕ МОЇ представники. Хоча, об'єктивно кажучи, білосині еліти також починають розчаровувати своїх симпатиків - тому ми могли б разом боротися за оновлення політичного середовища. І головне в цьому - солідарність. Як і у випадку із звичайним страйком.
І ще одне. Відносно тези "чем хуже,тем лучше". Я писав: "принцип "чим гірше, тим краще" - не завжди однозначно поганий". Не завжди однозначно поганий. Я не думаю, що більшовиків погубила дана позиція. Так, вони часто перегинали палку, але не це основна причина краху більшовиків. Ну і тим паче, це не заперечує зовсім сам принцип. Колись нацисти написали на воротах Бухенвальда - "кожному своє", трактувавши цей вираз по своєму. Але таке принизливе використання не відміняє його цінність, чи не так?
Нацисти дискредитували також мого улюбленого філософа - Ніцше. Але він актуальний і нині. Замініть в моєму тексті фразу "чим гірше - тим краще" ніцшевською "все, що нас не вбиває - робить сильнішими". Суть залишиться тією ж.
Snuker
3 Snuker (Snuker)   • 14:41:37, 11.09.2008 [Материал]

Может согласно Вашего образования заняться работой по программированию, а не анализом политических баталий. Хоть какая-то польза обществу, а не провокация смуты?
Ответ: Дуже змістовний коментар. А головне - по суті.

По-перше - я працюю.
По-друге - моя професійна діяльність не обмежується освітою, яку я здобув.
По-третє - якщо Ви живете ВИКЛЮЧНО своєю роботою - мені Вас відверто шкода.
По-четверте - активна соціальна позиція особистості є необхідною умовою функціонування високорозвиненого суспільства, про користь для якого Ви так турбуєтесь.

Snuker
4 Snuker (Snuker)   • 17:00:53, 11.09.2008 [Материал]

Просто я считаю, что каждый должен заниматься своим делом. Не читал Ницше, но помню высказывание тоже одной исторически известной личности: "Даже доярка может управлять государством", а также итоговый совковский результат.
Займитесь лучше компом...
Ответ: Мабуть, і не варто відповідати, але...

Хто визначає це "дело"? А якщо людина має декілька освіт? А якщо людина вирішила змінити свою професію?
Чи багато політиків сьогодні мають відповідну освіту? Чи багато людей, які займаються бізнесом - вчились на економістів? У громадських рухах та організаціях теж беруть учать "професіонали", чи, швидше, ентузіасти?
Найкращі рок-музиканти були любителями (і в СРСР, і на Заході). Найкращі художні твори писалися руками дилетантів, а не професійних графоманів.
Невже вам так хочеться всіх загнати в стійло? Не оцінюйте людей за власним потенціалом.

Поле діяльності людина обирає собі САМА. І змінювати вона його може за ВЛАСНИМ бажанням. Почитайте біографію Артура Рембо, якщо вам, звісно, це ім'я хоть щось каже.

Iваницький
5 Iгор Миколайович (Iваницький)   • 17:52:12, 11.09.2008 [Материал]

на "Не читал Ницше"

Это заметно.

woland
6 WolanD (woland)   • 16:18:58, 17.09.2008 [Материал]

Щодо "розлучення": у ньому в однаковій мірі винні обидві сторони (хоча, "роги наставила" - одна :-).
Щодо оновлення політикуку: згоден, що потрібне. Але не згоден з запропонованим шляхом. Ти пропонуєш прорубати у будинку ще одну шахту для ліфту, прокласти ще один газопровід і водогін і завести іншу (можливо, кращу?) родину у квартирі навпроти. Так не буває. Це втеча від реальності. Неприємної, патової, сірої реальності.

Щодо виборів: так чи інак - це наш ОБОВ'ЯЗОК, як громадян.
Щодо анархії: м'яко кажучи - не зовсім згоден

Взагалі, ситуація, як на мене, найбільш лажова з тих, в який країна опинялась за останні роки. Будь-який з виходів (можливих, вірогідних і маловірогідних) не стабілізує ситуацію.
Пат. Повний пат :-((

Snuker'у: підіть краще покатайте шари....


Ответ: "хоча, роги наставила - одна" - партнер її часто провокував, обіцявся і намагався сам зрадити, проте його ніхто не хотів smile
А чому б і не зробити нову шахту, коли модернізація старої вцілому обходиться дорожче? Втеча від реальності - це вічне зітхання типу "зараз погано, але може бути ще гірше".
Щодо виборів: я не знаю як у кого, а у мене ПРАВО: "Право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років." ст. 70 Конституції України.
Відносно ситуації - потенційно чудова. Україну чекає тотальне (так-так, тотальніше ніж зараз!) розчарування і тотальне оновлення.