З А К О Н У К Р А Ї Н И "Про захист прав споживачів"
Стаття 5. Захист прав споживачів
1. Держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає
можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і
кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час
придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і
гарантує придбання або одержання продукції іншими законними
способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для
підтримання здоров'я і життєдіяльності.
2. Держава створює умови для здобуття споживачами потрібних
знань з питань реалізації їх прав.
3. Захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений
центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів
та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що
здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші
органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування згідно із
законодавством, а також суди.Добавлено (14/07/2008, 14:41:15)
---------------------------------------------
Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції
1. Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати
споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію
про цю продукцію.
2. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача
зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну
якість продукції.
Добавлено (14/07/2008, 14:41:37)
---------------------------------------------
5. Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити
використання продукції за призначенням протягом строку її служби,
передбаченого нормативним документом або встановленого ним за
домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку -
протягом десяти років.
Добавлено (14/07/2008, 14:42:53)
---------------------------------------------
Стаття 7. Гарантійні зобов'язання
1. Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу
(застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих
виробів, протягом гарантійного строку, встановленого
нормативно-правовими актами, нормативними документами чи
договором.
Добавлено (14/07/2008, 14:43:06)
---------------------------------------------
Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару
неналежної якості
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного
строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені
законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку
істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця,
виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за
необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у
строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових
для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати
від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар
грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на
аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у
використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні
торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині
першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.
Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо
товарів, гарантійний строк на які не закінчився.
3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті,
пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі
товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за
місцезнаходженням споживача.
Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених
частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу
вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.
Добавлено (14/07/2008, 14:51:37)
---------------------------------------------
Выводы следующие.
Если машинка конструктивно имеет привод на 1 колесо и есть сертификат качества, а претензий к её качеству в том виде, в каком она продана, нет, то претензии к продавцу необоснованы.
Но чувство на душе нехорошее, да?
Тогда пишем заявление в м.Житомир, вул. Черняхівського, 3, параллельно идём в магазин (взяв 2-х друзей) и смотрим, есть ли ценники, экземпляр "Закона..", книга жалоб, копии св-в о регистрации, уплате ЕН и т.п..., требуем сертификаты соответствия на игрушки, пока продавец не начнёт нервничать.
Знаю этот ларёк. Он обязательно начнёт нервничать. И обязательно что-то из документации неправильное. Потом пишете 2-е заявление на Черняховского и копию в горисполком. Если есть возможность - в СМИ.
После этого спокойно отдыхайте. Если получится - деньги Вам вернут.
А если нет, тоже ничего страшного... НЕ стОит переживать из=за такой суммы.... Зато появился опыт не делать покупки в дешёвых магазинах....