Живий Журнал
 
ЖЖ Инфо » Мой блог » Юрко » 2012 » Апрель » 1
Юрко Міфи і правда про Голодомор

Юрко


Оценка: 2.3/5 Голосов: 35

Міфи і правда про Голодомор

01.04.2012, 14:26:17 3288 2.3 45



Луганськ – У фальсифікаторів історії завжди одна мета – допомагати авторитарним режимам маніпулювати свідомістю своїх громадян, тримати їх у сліпоті й покорі. Найбільшою ж кількістю міфів обросла тема Голодомору 1932-1933 років. Очевидно, вона є надто важливою для ідейних нащадків організаторів тієї події. 

Найперший міф – «ніякого голоду не було й бути не могло» – ґрунтувався на повній відсутності в радянській історіографії будь-якої інформації про масове винищення українського селянства. Пригадаймо виступ на засіданні Генасамблеї ООН 10 жовтня 1983 року радянського історика Івана Хмеля, і його заяву про те, що голод в Україні 1933 року – ніщо інше, як вигадка українських буржуазних націоналістів, які служили Гітлеру в період Другої світової війни, пізніше переїхали в США і з метою виправдання своєї присутності там стали поширювати брехню про голод.

Сучасний історик, професор Георгій Ткаченко йому вторить: «Міф про голодомор – це складова «гарвардського спецпроекту», створеного для інформаційно-психологічних диверсій проти Радянського Союзу, а потім і Росії. У ньому чітко простежується спрямованість – розпалювання націоналістичних пристрастей і передусім ворожнечі й ненависті до Росії та російського народу».

19 листопада 1986 р. комуністичний історик Іван Курас зізнався: «Дійсно, у 32-33 роках ми відчували нестачу продовольчих товарів. З одного боку, це було викликано засухою, що вразила десятки мільйонів гектарів на Середній і Нижній Волзі, на Північному Кавказі, на Україні та інших регіонах… Зі сказаного вимальовується дійсна підкладка кампанії імперіалістичної реакції з приводу так званого голоду 32-33 років, а разом з цим і справжня ціна цинічного моралізування навколо міфічних жертв більшовизму».

Отож, історик від влади сформулював другий радянський міф про голод 30-х років: він був зумовлений несприятливими погодними умовами. Відтоді комуністичні вчені називають Голодомор «трагічною подією», тобто таким собі нещастям, яке сталося поза людською волею.

Під силою неспростовних доказів про Голодомор, які проникали в Україну з-за кордону, долаючи «залізний мур», а також під тиском української громадськості ЦК КПУ ухвалив 1990 року спеціальну постанову «Про голод 1932-1933 рр. на Україні та публікацію пов’язаних з ним матеріалів». Ця постанова вже демонструє винайдення комуністичною владою іншої вигадки: «Архівні матеріали розкривають, що безпосередньою причиною голоду на початку 30-х років у республіці стало примусове, з широким застосуванням репресій, проведення згубної для селянства хлібозаготівельної політики». Цей уже третій міф наголошує на економічних прорахунках радянського керівництва.

Іще один комуністичний історик Валерій Солдатенко (нині він очолює Український інститут національної пам’яті) виправдовує репресивну політику влади, бо вважає, що конфіскація в населення сільськогосподарської продукції була необхідним кроком для модернізації СРСР. Він стверджує, що радянські лідери були вимушені проводити колективізацію, яка й призвела до голоду, для посилення обороноспроможності країни.

Інші байки заперечували вже геноцидний характер Голодомору, як-от: зроблений він руками самих українців (оскільки вони були в складі тодішнього радянсько-партійного керівництва УРСС); в Україні жертвами голоду були не лише українці, а й представники національних меншин, які тоді тут проживали.

Новітній міф

Після визнання 2006 року Верховною Радою України Голодомору геноцидом українського народу російські історики нашвидкуруч створюють новий міф: нібито тоді голодували не лише українці, а всі народи СРСР. Так, професор історії, відомий як «архітектор» перебудови, Алєксандр Яковлєв стверджує: «Це трагедія всього радянського села. І ця трагедія повинна не роз’єднувати, а об’єднувати народи колишнього СССР». Категорично відкидає націленість політики Сталіна та його оточення на знищення українського народу або його частини й професор Віктор Кондрашин, а тому вважає саме питання геноциду абсурдним. Він намагається довести, що це була спільна трагедія народів СССР, зумовлена результатами сталінської аграрної політики.

Дмитро Табачник, усупереч своїй же доповіді на спеціальному засіданні Верховної Ради 14 травня 2003 року (тоді він сказав: «Ми мусимо довести світові, що штучні голодомори радянської епохи були нашим українським Голокостом. Це був свідомий геноцид українського народу, який наклав свій безжальний відбиток на всю нашу історію, на національну свідомість»), 1 вересня 2010 року заявив, що визначення Голодомору як геноциду українського народу є вигадками закордонних істориків. Він запропонував підготувати резолюцію, в якій слова «геноцид українського народу» слід замінити словами «геноцид народів України, Росії, Казахстану й Молдови», і висловив упевненість, що цю резолюцію підтримає Організація Об’єднаних Націй та інші міжнародні організації.

Свідки розвінчують міф

Цей останній міф, що сьогодні панує, як бачимо, не лише в російській, а й українській надто політизованій історіографії, ущент спростовують документальні свідчення очевидців Голодомору з Луганської області, які можна прочитати у книзі «Врятована пам’ять». Українці з прикордонної українсько-російської смуги діляться спогадами про те, як вони ходили в сусідні російські села й несли туди своє «багатство» – вишиті рушники, скатерті, сорочки, а також прикраси – в надії виміняти їх на щось їстівне.

Наведу кілька розповідей своїх інформаторів зі збереженням стилістики їх мови.

«Цей голодомор спеціально зроблено. Сталін хотів видушить Україну, це сталінізм називається. У Москві (це ми на скачки з конних заводів їздили), у Москві – тамечка нічого такого не було. У Росії не було – ні голоду, нічого. А на Україні оце робили, душили спеціально, Голодомор зробили, шоб людей унічтожить… Хто чуть-чуть вумніший був – уїхали в Росію» (Артюшенко А.І., 1918 р. н., село Новолимарівка Біловодського р-ну);

«Як получився голод? Почалася продрозвьорстка, у крестян вимели все дотла. У нас до зернини все вигребли. А потом началась колективізація. Забрали в людей все зерно, часть худоби. І крестяни остались ні при чом. Рядом ось тут Росія – 60 кілометрів, там не було цього. Всі ми, з України, все барахло туди одвезли, поміняли за кусок хліба росіянам. І получився голод... голод «закритий» (Проненко М.С., 1914 р.н., село Веселе Марківського р-ну);

«Росіяни... оце Росія, Бондарево від нас, від Ганнусівки, сім кілометрів, так ото були в матерів ліжники, рушники, всяке таке – виносили туди. А там дадуть чи кусочок хліба... Росія не голодувала. От же, прямо рядом, так хто дебеліший, хто на ногах держався – і ото всі рушники, все там – усі кинулись у Росію. Ото наміняють трошки, і остались живі. А росіяни... зовсім рядом же, а жили непогано» (Поволоцький І.М., 1927 р.н., село Ганусівка Новопсковського р-ну);

«У ті часи я був міліціонером. Міліції давали завдання перехвачувати людей, які несли їжу з Росії» (Зубахін Г.Ф., 1908 р.н., село Можняківка Новопсковського р-ну);

«Як ходили мінять, так принесуть або висівок, або ше чого-небудь. Так поодносили – сорочки повишивані полотняні були, тоді рушники полотняні були, носили, тоді скатерті – скатертини вишивали хрестиком. Це все носили міняли – у Старий Оскіл, Росія це воно було. Принесуть якоїсь шолухи або висівок якихось, колись, правда, принесуть і зернечка. Туди всі наші ходили, носили. Може, там і був голод, та не такий. На Дон ходили, до козаків. І мати ходила, і батько їздив, усім доставалося» (Слюсар Н.Ф., 1919 р.н., село Проїждже Старобільського р-ну);

«Ми брали лахмоття – рядна, полотно, ходили в Росію, міняли на зерно. Задурно: за рушник – три-чотири стакана, міняли на сухарі. І те, бувало, не довезеш додому: на дорозі одобрали к чортовій матері. Сама міліція одбирала» (Божкова Г.П., 1920 р.н., село Новочервоне Троїцького р-ну).

Наведені свідчення є доказами геноциду саме українського селянства. Причому доказами переконливими, адже опитані нами люди мають різні політичні погляди й не знайомі між собою. Одностайність висновків людей щодо суттєвої відмінності між Голодомором в Україні та голодом у Росії є запорукою їх об’єктивності.

Історики ж мають бути об’єктивними й у своїх дослідженнях орієнтуватися передусім на гасло французького мислителя Монтеск’є: «Можна просити мене померти за свою батьківщину, але ніхто не змусить мене про неї брехати».

Ірина Магрицька – кандидат філологічних наук, доцент Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, журналіст, громадський діяч

Думки, висловлені в рубриці «Точка зору», передають погляди самих авторів і не конче відображають позицію Радіо Свобода

Администрация сайта zhzh.info может не разделять точку зрения авторов опубликованных материалов и ответственность за них не несет.


Блоги на эту тему:
Комментариев: 45
Sams2
1 Александр (Sams2)   • 19:39:13, 01.04.2012 [Материал]

"Найперший міф – «ніякого голоду не було й бути не могло» "
Вранье в первой строчке - никто не говорил, что голода не было.
Дальше читать нет смысла.
Юрко
2 Юрій Градовський (Юрко)   • 20:30:05, 01.04.2012 [Материал]

Ага, ні Хмель, ні Ткаченко подібного не говорили.
Сашко
5 Alex (Сашко)   • 11:29:15, 02.04.2012 [Материал]

Sams2

Ну, ты бы дальше первой строчки тоже прочитал. Или слова Юрка про выступления "радянських істориків"- неправда?
По крайней мере, в советских учебниках по истории "УССР" я не помню упоминаний про голодомор.
Юрко
6 Юрій Градовський (Юрко)   • 11:37:20, 02.04.2012 [Материал]

І я не вивчав цього в школі... Нині покійна бабуся розповідала про два страшних голодомори.
Сашко
7 Alex (Сашко)   • 11:59:10, 02.04.2012 [Материал]

Так, мені теж дід покійний свого часу вперше розповів.

На жаль, як написав "борода" це питання стало розмінною монетую. І коли Ющенко в бутність президентом форусав тему Голодомору, то після його (ющенка) катастрофічного падіння з'явилося і скептичне ставлення до голодомору.

Також, так як все менше і менше живих свідків залишилось, комуно-реваншисти знову піднімають голову: спитати майже нема кого; їх записи можна видать як "свідоміцька пропаганда"- ось і виставляються архівні документи радянської доби як єдина правда.
І це знаходить своїх прихильників, що й недивно: померлі від голоду нащадків майже не залишили, виживши- боялись і не хотіли згадувати страшну пору , але ж ті, хто конфіскував зерно, охороняв табори і т.д.- від голоду не пухли і залишили після себе дітей й онуків, яким вони щось-то розповідали...
Юрко
10 Юрій Градовський (Юрко)   • 12:32:41, 02.04.2012 [Материал]

Єдине, що з великими потугами та перепонами вдалося здійснити - написання "Книги пам'яті". Там є цифри і факти. Безперечно, недостатньо того.
Sams2
32 Александр (Sams2)   • 19:08:49, 02.04.2012 [Материал]

Слова Юрка - да, неправда. Никто не отрицал страшного голода, который действительно был во многих регионах Украины. Я против того, чтобы нвционалисты сочиняли кучу брехни по поводу этой трагедии и, устраивая пляски на костях наших предков, пиарились на крови украинцев.
Юрко
36 Юрій Градовський (Юрко)   • 22:55:21, 02.04.2012 [Материал]

Тобто, Хмель і Ткаченко подібного не говорили? І в школі вивчали про голодомор при СССР?
SteamRoller
39 Михаил (SteamRoller)   • 23:04:57, 02.04.2012 [Материал]

Очень интересный этот "историк" Хмель, Гугл про него кроме вашей статьи ничего не знает.
Где бы можно было прочитать его выступление без купюр?
boroda
3 Boroda (boroda)   • 23:08:10, 01.04.2012 [Материал]

Скажімо так, тема Голодомору - тема маніпуляцій серед політиків країни.
І сторюють "міфи" щодо Голодомору, як одні, так і інші.
amberis
4 Інгварь (amberis)   • 01:10:55, 02.04.2012 [Материал]

З виставою «Весілля в Малинівці» не вигоріло, фільму «Серпень, Восьме» рекламу зробили - наша пісня гарна й нова, починаєм її знову! :)))
as
24 Сегрій (as)   • 16:03:56, 02.04.2012 [Материал]

Ваша пісня не гарна і не нова
amberis
29 Інгварь (amberis)   • 18:24:45, 02.04.2012 [Материал]

Аргумент! :D
За останній тиждень займався організацією і проведенням в Житомирі кінофестивалю «Пілігрим», двох зустрічей з українськими письменниками-мандрівниками (Максимом Кідруком та Артемом Чапаєм), кінопрем’єрою трилогії українських мандрівників «Із Табуретом через Гімалаї». Наразі займаюсь організаціэю концерту «ДахаБраха» в Житомирі. А ви й надалі співайте нескінченних пісень, перейменовуйте вулиці, перемагайте уявні вітряки і займайтесь дешевим PR перед виборами :)))
Юрко
37 Юрій Градовський (Юрко)   • 23:01:00, 02.04.2012 [Материал]

А це тут до чого?)))) "- Мамо, люди хвалять нас. - Хто? - Ви мене, а я Вас!" Так і Шурпан.))) Ніхто не помічав його діяльности. І тут він описав все в темі про Голодомор-геноцид! "Дорогий" PR від Шурпана.
amberis
42 Інгварь (amberis)   • 04:08:48, 04.04.2012 [Материал]

>> А це тут до чого?
До «Ваша пісня не гарна і не нова» :)))
Вибачте що розсипав перед вами трохи бісеру... :D
Юрко
43 Юрій Градовський (Юрко)   • 10:34:19, 04.04.2012 [Материал]

Ігор, ти вихваляєшся своєю діяльністю скрізь де треба і не треба. Ти створив блоги з рекламою своєї діяльности і пиши там. Не читають? Ну я не винен. Значить нікому воно не потрібно. Ти вискочив тут похвалитися своєю діяльністю. Який бісер ти здатний метати? Спустися на землю.
amberis
44 Інгварь (amberis)   • 19:36:22, 04.04.2012 [Материал]

:D Ти, як завжди, плутаєш грішне з праведним або видаєш бажане за дійсне :D
Реклама і освітлення дійсно цікавих подій Житомира - це дві різні речі.
В даному випадку, повторюся, - було зроблено зауваження і дана адекватна відповідь (хто яких пісень співає). Подобається жити минулими трагедіями - твій особистий вибір. Не подобаються культурне життя нашого міста - чемодан, палатка, Львів! :)))
P.S. Буду вдячний, якщо вкажеш де саме «вихваляюсь своєю діяльністю скрізь де треба і не треба» :))) Успіхів на ниві пропоганди! :D
Юрко
45 Юрій Градовський (Юрко)   • 16:29:22, 07.04.2012 [Материал]

Оце щойно тут. До чого тут пілігрим і дахабраха? Відкривай блог і пиши там. Не читає тебе ніхто, то і лізеш скрізь, вихвалятися власною значимістю. Що є адекватність?
Riddler
8 Riddler (Riddler)   • 12:05:37, 02.04.2012 [Материал]

Тема голодомора давно раскрыта. Остальное свободовская пропаганда.
Сашко
9 Alex (Сашко)   • 12:20:03, 02.04.2012 [Материал]

"Давно"- это когда? Можно точную дату раскрытия узнать и что именно было раскрыто?
Riddler
15 Riddler (Riddler)   • 13:37:32, 02.04.2012 [Материал]

У вас в Великобритании все такие е.анутые или только ты один такой?
Сашко
18 Alex (Сашко)   • 14:01:45, 02.04.2012 [Материал]

15 Riddler Riddler

Это ты со всеми так спор ведёшь? Такой умный- мозг изнутри на череп не жмёт?
Riddler
19 Riddler (Riddler)   • 14:05:01, 02.04.2012 [Материал]

"Это ты со всеми так спор ведёшь?"

Нет, только с такими поцами как ты.
Сашко
21 Alex (Сашко)   • 14:18:21, 02.04.2012 [Материал]

ага, понятно.
И по каким критериям ты разделяешь людей на "поц" и "не поц"?
Riddler
22 Riddler (Riddler)   • 14:24:39, 02.04.2012 [Материал]

Бабушка рассказывала, что такие как ты называются "поц".
ПривидзГаю
28 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 18:17:02, 02.04.2012 [Материал]

Які як він?
Riddler
31 Riddler (Riddler)   • 18:32:56, 02.04.2012 [Материал]

О, чего ты чучело влезло? Я не тебе ведь писал.
leshik_zt
16 Алексей (leshik_zt)   • 13:46:28, 02.04.2012 [Материал]

Вот ты написал в посте №7 "Так, мені теж дід покійний свого часу вперше розповів."

Можно узнать точную дату, когда он вам рассказывал и что именно (слово в слово)?
Сашко
17 Alex (Сашко)   • 14:00:22, 02.04.2012 [Материал]

"16 Алексей leshik_zt"

Зачем тебе? Точную дату, конечно, не помню, и если бы я даже рассказал слово в слово- ты всё равно бы не поверил. И это было сказано в частной беседе, после которой я не сделал вывод, что уже всё известно. А вот для "Риддлера" тема голодомора давно раскрыта. Если "давно раскрыта"- значит, был какой-то период этого "давно", после которого ничего нового уже не узнаешь. D`ya know what I mean, `Arry?
Sams2
33 Александр (Sams2)   • 19:14:17, 02.04.2012 [Материал]

Так и мне дед с бабушкой рассказывали, и отец мой родился в 33-м. И если я задам Вам несколько простых вопросов, Вы смогли бы на них ответить?
sirena
11 Оксана (sirena)   • 12:35:51, 02.04.2012 [Материал]

Я иногда даже завидую нашим "свидомым" товарищам: насколько точно они знают, как было на самом деле, кто свой, а кто предатель, даже знают, кто о чем на самом деле думал и мечтал. Хорошо им, наверно.
Юрко
13 Юрій Градовський (Юрко)   • 12:45:01, 02.04.2012 [Материал]

А хто Ви? Хто є Ваша родина і таваріщі?
Юрко
12 Юрій Градовський (Юрко)   • 12:43:15, 02.04.2012 [Материал]

Дійсно, міровой інтернаціоналізм свою справу зробив - винищене поняття нації. В багатьох. Постійні ствердження, що в Саюзє жилі харашо і билі увєрєни в завтрашнєм днє, жахають. Це хто був впевнений в завтрашньому дні? Десятки мільйонів селян, в яких повідбирали майно та вислали до Сиберії? Чи полишені на голодне вимирання українці? Чи в'язні тюрем - "врагі народа" в 30 - 80-х роках були впевнені в щасливому майбутньому? Чи селяни в калхозах, які від темна до темна працювали за трудодень? Чи в'язні ГУЛАГУ були щасливими громадянами? "То била давно і так нада родінє" - скажуть у відповідь. Чиїй родінє? Чи може рідна мати покидати своїх дітей на голодне вимирання, злидарство, запихати дітей до тюрем? Давно було? Так давно і Гітлер приходив на наші землі. Забути? Забудьте, не лазьте з червоним шматтям. Навіщо воно вам? Все дно, "мой адрєс нє дом і нє уліца", як співає керівник обласного управління культури...
sirena
14 Оксана (sirena)   • 13:10:22, 02.04.2012 [Материал]

Юрий, ну что Вы так кипятитесь? С национальной самоидентификацией у меня все в порядке. И кстати, слово товарищ пишется через букву О.
as
25 Сегрій (as)   • 16:10:13, 02.04.2012 [Материал]

Вы, товарищ,- новая общность "советский народ" ?
ПривидзГаю
30 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 18:26:50, 02.04.2012 [Материал]

То радше Homo-soveticus. :-)
Sams2
34 Александр (Sams2)   • 19:17:14, 02.04.2012 [Материал]

Оксана, самая убедительная, по мнению националистов, аргументация - это коверкание языка. Потому как более существенной аргументации у них нет.
Юрко
38 Юрій Градовський (Юрко)   • 23:03:51, 02.04.2012 [Материал]

То дайте відповідь: хто Ваша родина і таваріщі?
Сашко
20 Alex (Сашко)   • 14:07:02, 02.04.2012 [Материал]

Так, Юрко. Діти, онуки і правнуки вертухаєв, слідчих нквд, особистів, "активістів" комсомольців нікуди не ділися, а так як режим не засуджено- то вони і зараз пишаються своїми дідами.
Юрко
40 Юрій Градовський (Юрко)   • 00:17:12, 03.04.2012 [Материал]

Отож бо й воно - нащадки окупантів та їх посібників при владі дотепер. Тому й бачимо ці жахи: два антиподи поряд - синьо-жовте знамено і Лєнін, закатовані в Базарі і Котовський, Герої Крут і 23 фєвраля. Кати і закатовані, окупанти і окуповані... Жах.
ПривидзГаю
41 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 14:56:32, 03.04.2012 [Материал]

Де зараз ви, кати мого народу?

Де велич ваша, сила ваша де?

На ясні зорі і на тихі води

Вже чорна ваша злоба не впаде.

***

Народ росте, і множиться, і діє

Без ваших нагаїв і палаша.

Під сонцем вічності древніє й молодіє

Його жорстока й лагідна душа.

***

Народ мій є! Народ мій завжди буде!

Ніхто не перекреслить мій народ!

Пощезнуть всі перевертні, й приблуди,

І орди завойовників-заброд!

***

Ви, байстрюки катів осатанілих,

Не забувайте, виродки, ніде:

Народ мій є! В його гарячих жилах

Козацька кров пульсує і гуде!
sirena
23 Оксана (sirena)   • 14:29:01, 02.04.2012 [Материал]

Сашко, очень жаль, что за своей пламенной и непримиримой риторикой вы не замечаете, что один в один похожи та тех, кого так жутко ненавидите и осуждаете: в свое время большевики тоже четко разделили общество на своих и чужих, правильных и инакомыслящих. Что получается из такой политики мы уже, к сожалению,знаем.
as
26 Сегрій (as)   • 16:15:39, 02.04.2012 [Материал]

Разница в том, что большевики разделили на своих и чужих, а потом не своих в тюрьмы, гулаги и сибирь.
amberis
27 Інгварь (amberis)   • 17:51:45, 02.04.2012 [Материал]

А ви, звичайно, прагнете миру у всьому Світі? :)))
ПривидзГаю
35 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 19:18:03, 02.04.2012 [Материал]

"Ніколи не виживе той народ, котрий сприймає трактування своєї історії очима сусіда."


Объявления:

Читайте ЖЖ.инфо