TarasSОценка: 3.8/5 Голосов: 16 |
Розмір 3/4. Схоже на вальс.
Але це не грайливий віденський вальс Штрауса. Не опереткова легковажність вкупі з казенною пишністю. Це глибше, драматичніше, пронизливіше, сентиментальніше - і водночас світліше й тепліше, як це не дивно. А не дивуватися важко, бо перед нами - одна з найяскравіших перлин чеської та світової музичної класики.
Один з наймагічніших ключів до загадкової слов'янської душі.
«Слов’янський танець № 2» за характером дуже близький до української думки. Думка — розповсюджена у XIX ст. у деяких слов’янських країнах назва пісень й інструментальних п’єс сентиментально-елегічного характеру з яскраво вираженою слов’янською народно-пісенною мелодією. Термін (як зменшувальна форма від думи) виник у XVIII ст. у Польщі. У ньому зіставлені два образи — пісенний, ліричний і танцювальний."
"который основан, кстати, на украинской мелодии"
Це не зовсім точна інформація. У Слов'янському танку №2 Дворжак майстерно поєднав мінорний вальс з мажорною мазуркою. Ці танки мають схожий ритмічний малюнок. Але слід пам'ятати, що це не обробка композитором народних мелодій, а повністю оригінальний авторський твір.
Ми чуємо цю музику вухом - а Дворжак почув її серцем.
Нет, Тарас. То что выложил ты в своём блоге, это танец Nr. 2 in e-Moll, Allegretto grazioso (Starodávny), Ор. 72.
А я писал о Nr. 2 in e-Moll, Allegretto scherzando (Dumka) Ор. 46 который основан на украинской мелодии. Послушать его можно сдесь https://www.youtube.com/watch?v=vWOwZLYYQjA
"Але слід пам'ятати, що це не обробка композитором народних мелодій, а повністю оригінальний авторський твір. "
Наверное это так, я нигде никакой информации не встречал, обработка ли это. Но известно много примеров, когда композиторы за основу берут народную мелодию. Один из ярких тому примеров финал 4 симфонии Чайковского. За основу взята народная мелодия "В ополе берёза стояла"
Так, є щось, схоже на український танцювальний мелос. Козачок, який місцями переходить в канкан. :)
Дякую за уточнення, Которович!