Живий Журнал
 
ЖЖ Инфо » Мой блог » Юрко » 2011 » Октябрь » 11
Юрко Що робив Роман Шухевич у Білорусі?

Юрко


Оценка: 2.8/5 Голосов: 20

Що робив Роман Шухевич у Білорусі?

11.10.2011, 20:30:20 5724 2.8 72


Участь українців і "Нахтіґалю” у пацифікації білоруських сіл і в антиєврейських погромах 1941 року - вигадки. Невідоме завжди породжує можливості для інформаційних спекуляцій. Конкретних документів про діяльність батальйону "Шуцманшафт” досі не знайшли. Хоча є багато бажаючих їх відшукати. Дехто запевняв, що такі матеріали покажуть звірства українців у Білорусі. Єдина наявна інформація - це спогади самих членів батальйону. Зокрема, спогади Мирослава Кальби у кількох його книгах. Крім галасливої інформації, яка не опирається на жодні архівні документи, не зустрічав публікацій, які б розкривали цю сторінку життя Романа Шухевича.



Служба у Білорусі - це одна з найменш відомих сторінок біографії Романа Шухевича. Він був командиром українського підрозділу "Нахтіґаль” при німецькій армії. Однак після цього почалися конфлікти українських націоналістів з німецьким окупаційним режимом і арешти. Тоді "Нахтіґаль” було знято з фронту як потенційно небезпечний для німців. Його відправили на так зване "донавчання”. В кінці 1941 року переформатували у батальйон "Шуцманшафт” і відправили на територію Білорусі. Перебували там до кінця 1942 року.

Спекуляції вигідні людям, які бояться відновлення української національної пам'яті і віддання належної шани героям. Потужна інформаційна кампанія проти Романа Шухевича була розгорнута 2007 року після присвоєння йому посмертно звання Героя України. В першу чергу мова йде про ЗМІ, які працюють на російську владу і намагаються утвердити образ Шухевича-колаборанта. Таким чином хочуть кинути тінь на весь український визвольний рух. У цій кампанії використовували старі "кгбістські” заготовки кінця 50-х років, що стосувалися "Нахтіґалю”. У кампанію було втягнуто навіть таку поважну інституцію як ізраїльський меморіальний комплекс "Яд Вашем”. Він виступив із заявою про наявність у них досьє, які нібито компрометують Шухевича як учасника антиєврейських погромів. Після нашого візиту у "Яд Вашем” виявилось, що нічого такого немає.

Відбувалися сутички підрозділу Шухевича з білоруськими радянськими партизанами. Вони розгорнули свою діяльність на цій території 1942 року. Це радянські диверсійні загони, завданням яких були антинімецькі акції. Вони загострювали німецьку окупаційну політику, підставляючи мирне населення. Діяли за принципом, чим жорсткіша окупаційна система, тим краще. Провокували партизани її своїми діями, розплату за які несли місцеві. Говорити про частоту таких сутичок не можна, бо немає відповідних підтверджень. Проте не бачив жодних матеріалів, які б говорили про боротьбу українського підрозділу з білоруськими національними партизанами.

Нагороди Романа Шухевича: Герой України (орден Держави), Золотий Хрест Заслуги першого класу, Хрест Бойової Заслуги
Найвище військове звання, яке мав Роман Шухевич - це генерал-хорунжий УПА.Маємо черговий міф про те, що він нібито був нагороджений високим військовим німецьким званням і залізним хрестом. Це було легко перевірити. За кілька років жодних документів, які б це підтверджували, не було. Інформація про нагороджених залізним хрестом є. Є і списки, у яких відсутній Роман Шухевич. "Автором” цієї нагороди є історик Анатолій Чайковський. Він першим написав про це, а потім підхопили комуністи на чолі з Петром Симоненком. Це суто політична гра.

Українські націоналісти намагалися використати будь-які можливості для реалізації свого головного завдання - здобуття Української держави. До моменту, поки їхні цілі не розходилися з цілями німців, вони співпрацювали. Це тривало до 30 червня 1941 року. Співпраця полягала у створенні військових підрозділів. Як тільки стала зрозуміла політика нацистів щодо українців, як тільки вони забажали розігнати уряд і відкликати проголошену незалежність, ця співпраця припинилась. Більше того, Шухевич згодом очолив антинацистський рух опору, який вилився в Українську повстанську армію. Цей приклад абсолютно характерний для історії, коли учасники визвольних рухів співпрацювали з іншими державами до моменту, поки їхні дороги не розходились. Не слід забувати, що з Третім Рейхом співпрацювали спочатку держави Заходу (Мюнхенська угода 1938 року). Її підписували керівники Франції, Великої Британії й Італії. Співпрацювало і керівництво Радянського Союзу.

Герой - людина, яка присвятила своє життя боротьбі за національні інтереси народу. Роман Шухевич без сумнівів заслуговує на це звання. Заради здобуття незалежності України він пожертвував найціннішим, що має людина, - власним життям. Робив усе заради загального добра і створення Української держави. Це найкращий приклад того, кого можна назвати національним героєм. Саме за такими критеріями визначаються національні герої інших націй. У цьому українці не унікальні.

Частину України досі годують стереотипами і міфами, які не мають нічого спільного з життям і діяльністю Романа Шухевича.Стикався з людьми старшого покоління, які стояли під червоними прапорами і кричали про те, що УПА - фашисти. Вони навіть не намагалися вникнути у те, чим була УПА. Однак це лише питання часу. Покоління, виховане на радянській пропаганді, поступово відходить. Нове буде готове самостійно перевіряти інформацію. Молодь сама вирішить, кому належить право називатись національним героєм. Переконаний, що Роман Шухевич буде серед тих людей.

Володимир В'ятрович, екс-директор архіву СБУ, голова Вченої ради у Центрі Досліджень Визвольного Руху, член Наглядової ради Національного музею-меморіалу жертв окупаційних режимів "Тюрма на Лонцького”

http://gazeta.ua/discuss/6/scho-robiv-roman-shuhevich-u-bilorusi

Прикреплённые изображения:
Юрко Що робив Роман Шухевич у Білорусі?
Администрация сайта zhzh.info может не разделять точку зрения авторов опубликованных материалов и ответственность за них не несет.


Блоги на эту тему:
Комментариев: 72
galloz
1 oleg (galloz)   • 20:32:43, 11.10.2011 [Материал]

А я думал, шо он в Белоруссии работал завхозом в школе.
leshik_zt
2 Алексей (leshik_zt)   • 20:40:10, 11.10.2011 [Материал]

"Шуцманшафт”, «Нахтигаль» исконно украинские слова
Юрко
3 Юрій Градовський (Юрко)   • 20:47:39, 11.10.2011 [Материал]

А до чого тут руссскіє?
Sams2
6 Александр (Sams2)   • 21:11:04, 11.10.2011 [Материал]

И причем тут русские? Юрик, глюки мучат?
Юрко
8 Юрій Градовський (Юрко)   • 21:15:58, 11.10.2011 [Материал]

Лісовик, зрозумівши, що дав маху, замінив слово "русские" на "украинские".
leshik_zt
13 Алексей (leshik_zt)   • 21:56:01, 11.10.2011 [Материал]

1. Какой "Лісовик"? "Лісовики" - это воины УПА прятавшиеся в карпатских лесах.
2.Русские, украинские, какая разница? Главное, что"Шуцманшафт”, «Нахтигаль» германией попахивают.
ПривидзГаю
18 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 22:08:41, 11.10.2011 [Материал]

А "Красная армія" Московією попахує, то що?
leshik_zt
22 Алексей (leshik_zt)   • 22:18:28, 11.10.2011 [Материал]

Красная армия была не только в Москве, а и во всех союзных республиках, в том числе и УССР
ПривидзГаю
27 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 22:27:25, 11.10.2011 [Материал]

До чого тут Москва? Я ж ясно написав, Московія! Яка армія окуповувала Україну у 1917—1921 рр., не підкажете?
leshik_zt
28 Алексей (leshik_zt)   • 22:31:21, 11.10.2011 [Материал]

Неужели Московская армия?
ПривидзГаю
29 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 22:39:08, 11.10.2011 [Материал]

Ні! Красная армія!!!
SteamRoller
33 Михаил (SteamRoller)   • 09:14:46, 12.10.2011 [Материал]

А какая армия оккупировала Крым в 1991-м году, не подскажете?
Юрко
34 Юрій Градовський (Юрко)   • 09:20:40, 12.10.2011 [Материал]

1991-го окупації Криму не було. А от репатріація була.
Полісся
37 Патріот (Полісся)   • 10:45:53, 12.10.2011 [Материал]

1991-го окупації Криму не було.

Це ви, окупанти, так кажете.
А Крым хочет быть незалежным! Есть народ - крымские татары, но нет государства "Крымская Татария", нет гос. к-татарского языка, полуостров заселён укро-русскими оккупантами а кто виноват?
Виновата насильственная украинизация 1991-2011 г.!!!

Ах, да, я совсем забыл про Полищуков!
Полищуки - не украинцы, укро-финны нам даже не братья, полищуцкий язык последовательно вытесняется оккупантами и заменяется на чуждый, имперский украинский!!! Все властные должности заняты пришлыми бандитами-украинцами, страна очищается от полищуков искуственно организованным голодом!!!
Всё началось ещё с уничтожения незалежного полищуцкого государства кровавой тиранкой княгиней Ольгой вместе с геноцидом гор. Коростеня!!!
Но власть сурывает это от народа, репрессиями затыкает роль свободной мысли!

Преподавания на полищуцком не ведётся, естественное желание полищуков вернуть свою национальную страну - Полесье и выгнать всех оккупантов - игнорируется.
Это даёт нам право на насилие по отношению к оккупационной администрации!!!
И не нужно набиваться к нам в братья, мы же к вам не набиваемся!
Все на марш против кн. Ольги!!!!
Но ничего, недолго Украшке! Освободительные бомбы уже летят!
Ні окупації Полісся!
Юрко
38 Юрій Градовський (Юрко)   • 10:50:00, 12.10.2011 [Материал]

Міхаіле, для чого цей концерт? Не поліщуки, а древляни. Є нація - татарин, є Татарстан.
Полісся
39 Патріот (Полісся)   • 11:01:11, 12.10.2011 [Материал]

Думка окупантів мене не цікавить!
Обзиваєте нас дрєвлянами? Ми дрєвні... то не образа... Тобто, ми дерева? Чуркі? Оскорблєнія?
Тоді ви окупанти нє "українці", а малороси.
А держави нашої нема... ні древлянської, ні поліщуцької... ніякої!!!
І нам відомо, хто в цьому винен...
І мєнє звати нє михіїл, він давній комуняцький окупант, їх вже нема, а є ви...
Osavul
43 Заверуха Андрій (Osavul)   • 12:32:01, 12.10.2011 [Материал]

Є Українська держава, були області - будуть повіти, була АР Крим - буде Кримський повіт!
Час покаже, хто та де окупант!
SteamRoller
45 Михаил (SteamRoller)   • 13:12:33, 12.10.2011 [Материал]

Была Советская держава, были республики. Но этого показалось мало.
Так почему Россия - "оккупант" на Украине, а Украина в Крыму - нет?
Почему Союз "можно и нужно" было разваливать, а за призывы к развалу Украины - статья?

(я, если что, категорически против развала Украины, и какого-бы то ни было передела её территории. Но сильные страны слабую страну спрашивать не будут, оторвут, и всё - см. шельф о-ва Змеиного.)
Юрко
47 Юрій Градовський (Юрко)   • 18:34:35, 12.10.2011 [Материал]

Росія окупант не лише в Україні, а й в Грузії, Молдові.
Palgor
58 Pavel (Palgor)   • 23:00:17, 12.10.2011 [Материал]

Україна - окупант кримського Ханства! Спробуйте довести протилежне.
Юрко
62 Юрій Градовський (Юрко)   • 23:11:18, 12.10.2011 [Материал]

То все ж Крим наш! А то: Хрущов подарував, Хрущов подарував. Дякую. Завжди підозрював, що Ви українець.
Osavul
42 Заверуха Андрій (Osavul)   • 12:29:57, 12.10.2011 [Материал]

"Він був командиром українського підрозділу "Нахтіґаль” при німецькій армії. Однак після цього почалися конфлікти українських націоналістів з німецьким окупаційним режимом і арешти. Тоді "Нахтіґаль” було знято з фронту як потенційно небезпечний для німців."

Все написано як є, читайте уважніше! Вам ніхто не кричить що Шухевич не курував "Нахтілаль", заспокойтесь!!!
ПривидзГаю
4 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 21:06:45, 11.10.2011 [Материал]

"Красная армія" - споконвічні українські слова! :-D
leshik_zt
12 Алексей (leshik_zt)   • 21:53:17, 11.10.2011 [Материал]

Вы связываете Шухевича с Красной армией?
ПривидзГаю
19 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 22:09:36, 11.10.2011 [Материал]

Ні, я не пов'язую, просто Ви написали ""Шуцманшафт”, «Нахтигаль» исконно украинские слова", а я відповів ""Красная армія" - споконвічні українські слова! :-D".
Sams2
5 Александр (Sams2)   • 21:09:23, 11.10.2011 [Материал]

Какой идиот поверит в то, что гитлеровцы создавали эти банды из ОУНовцев для боьбы с собой. Илм в то, что немцы разрешат какую-либо независимость, особенно после хоть и показушного, но все же ареста Бандеры.
Мейкпис
7 Сергей Михеев (Мейкпис)   • 21:14:40, 11.10.2011 [Материал]

Роман Шухэвыч - Национальный Герой Украины, несмотря на ложь врагов!!!
Sams2
9 Александр (Sams2)   • 21:37:38, 11.10.2011 [Материал]

Да ну?! И в чем же?
Мейкпис
10 Сергей Михеев (Мейкпис)   • 21:39:15, 11.10.2011 [Материал]

Что "в чем же"?
Sams2
48 Александр (Sams2)   • 20:13:04, 12.10.2011 [Материал]

Героизм его в чем?
Мейкпис
50 Сергей Михеев (Мейкпис)   • 20:53:46, 12.10.2011 [Материал]

В выдающемся личном вкладе в национально-освободительную борьбу за свободу и Независимость Украины!
Sams2
52 Александр (Sams2)   • 21:12:36, 12.10.2011 [Материал]

Демагогия и полное отсутствие конкретики. Я тут рядом у Юрка спросил, чем же так Бандера типа боролся, так Юрко, бедняга, растерялся, и не знал, что ответить. Может, Вы скажете, как за свободу и независимость Украины можно воевать против Украины?
leshik_zt
11 Алексей (leshik_zt)   • 21:52:24, 11.10.2011 [Материал]

Половина Украины врагов! Как бороться с врагами собираетесь?
Мейкпис
14 Сергей Михеев (Мейкпис)   • 22:00:26, 11.10.2011 [Материал]

Только идиот может рассказать врагу, как он собирается с ним бороться!
leshik_zt
15 Алексей (leshik_zt)   • 22:02:57, 11.10.2011 [Материал]

Я тоже вам враг?
Мейкпис
16 Сергей Михеев (Мейкпис)   • 22:06:48, 11.10.2011 [Материал]

А Вы как думаете? Извините, что вопросом на вопрос.
leshik_zt
17 Алексей (leshik_zt)   • 22:08:26, 11.10.2011 [Материал]

Скажите "да" или "нет". За вас я не могу думать, увы.
Мейкпис
20 Сергей Михеев (Мейкпис)   • 22:14:24, 11.10.2011 [Материал]

Да!
leshik_zt
21 Алексей (leshik_zt)   • 22:16:38, 11.10.2011 [Материал]

Все понятно! Воюйте с невидимым врагом. Это так по украински)
Наверх, вы товарищи, все по местам!
Последний парад наступает!
Врагу не сдается наш гордый «Варяг»,
Пощады никто не желает!
Мейкпис
24 Сергей Михеев (Мейкпис)   • 22:19:08, 11.10.2011 [Материал]

Я русский, который любит Украину!
leshik_zt
25 Алексей (leshik_zt)   • 22:21:09, 11.10.2011 [Материал]

Что бы бить врагов национальность не важна. Любите Украину дальше. Воюйте. Удачи!
Sams2
56 Александр (Sams2)   • 21:30:24, 12.10.2011 [Материал]

А почему минусуем? Что, с врагами как-то по-другому?
Palgor
59 Pavel (Palgor)   • 23:02:35, 12.10.2011 [Материал]

Русскій, якщо любиш Україну, використовуй державну мову!
Юрко
63 Юрій Градовський (Юрко)   • 23:12:02, 12.10.2011 [Материал]

Та вони всі ненавидять українську.
SteamRoller
65 Михаил (SteamRoller)   • 15:57:34, 13.10.2011 [Материал]

>>Та вони всі ненавидять українську.

Есть, конечно, которые ненавидят.
Я - нет.

А вот насильственную украинизацию где надо и не надо (Фарион-style) - терпеть не могу, это да.
Sams2
53 Александр (Sams2)   • 21:18:04, 12.10.2011 [Материал]

Значит, если Алексей leshik_zt Вам враг, то, по Вашему мнению, он имеет полное, во всяком случае моральное, право Вас застрелить?
SteamRoller
66 Михаил (SteamRoller)   • 16:04:06, 13.10.2011 [Материал]

И они его (по крайней мере, они так считают).
Оккупант же...
Развязывание гражданской войны навязыванием "героев" ССовцев не желающему этого населению Украины - вот, что они делают.
Sams2
71 Александр (Sams2)   • 18:46:11, 13.10.2011 [Материал]

Нет, нацики почему-то считают, что они что-то могут решать, что они что-то из себя представляют. И уж безусловно только они могут проявлять насилие. Им и в голову не приходит, что за свою дурь можно банально получить м морду.
leshik_zt
72 Алексей (leshik_zt)   • 20:04:24, 13.10.2011 [Материал]

Да какое там насилие? Всё, что они могут, это шагать маршем с истерическим воплем "Слава Украине". Кто их всерьёз воспринимает?
Osavul
44 Заверуха Андрій (Osavul)   • 12:33:59, 12.10.2011 [Материал]

Половині України професійно пудрять мізки, та дезінформують, як і при срср!!!
Sams2
54 Александр (Sams2)   • 21:22:59, 12.10.2011 [Материал]

Не, так как сейчас, еще никогда мозги не пудрили.
KAPJICOH
23 Andrey (KAPJICOH)   • 22:18:35, 11.10.2011 [Материал]

Добрые фашисты в "Нахтигаль" и "Шуцманшафт” только песни пели и ни разу не воевали на стороне фашисткой Германии. Немцы их так просто для прикола держали чтоб они их развлекали своим пением. :)
Сказки для детей ясельной группы.
ПривидзГаю
26 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 22:24:30, 11.10.2011 [Материал]

Найцікавіше, що Німеччина ніколи не була фашистською. :-D
Нескучный
30 Игорь (Нескучный)   • 22:59:31, 11.10.2011 [Материал]

Как не странно но национал-социализм - единственное будущее европейцев.
Sams2
32 Александр (Sams2)   • 08:32:26, 12.10.2011 [Материал]

Это прошлое. Позорное и кровавое прошлое.
Palgor
60 Pavel (Palgor)   • 23:06:35, 12.10.2011 [Материал]

Рыто, судя по твоей логике, то гомосексуализм - естественное будущее человечества, альтернативы которому нет.
Sams2
31 Александр (Sams2)   • 08:31:38, 12.10.2011 [Материал]

Съехать решил, за неимением аргументов? Ну этот факт тоже известен, дело в сути, а не в названии.
KAPJICOH
35 Andrey (KAPJICOH)   • 10:37:01, 12.10.2011 [Материал]

А ну да... Они ж несли мир и просвещение диким народам. Вот, например, некоторые папуасы из схронов до сих пор им благодарны. Вспоминают с ностальгией наверное о службе в СС.
Чебурашка
36 Игорь (Чебурашка)   • 10:45:14, 12.10.2011 [Материал]

Михаилы и остальная братия (дети Азиата :-): создана хорошая тема для вас, "МЫСЛИ ВСЛУХ. О РОССИИ (ПОСТ СССР)", здесь вам будет что опровергать, доказывать. Украина вам всё не даёт покоя.
Gage
40 Сева (Gage)   • 11:07:08, 12.10.2011 [Материал]

Игорь, зря Вы так о Карлсоне. Нормальный адекватный хороший человек. Ничего общего с азиатом.
Чебурашка
41 Игорь (Чебурашка)   • 12:23:29, 12.10.2011 [Материал]

Убрал.
Lisa111
46 Роман (Lisa111)   • 15:16:40, 12.10.2011 [Материал]

Я УПА на-Х-тигаль! :-)
Palgor
61 Pavel (Palgor)   • 23:08:25, 12.10.2011 [Материал]

Рома,не все понимают твой юмор. Пиши так : НаХ тягал!"
Lisa111
64 Роман (Lisa111)   • 14:46:07, 13.10.2011 [Материал]

Так будет грамматически не правильно. Не хочу Юрка нервировать, он очень не любит, когда я неправильно пишу и сразу занижает моё АйКю. :-)
Sams2
49 Александр (Sams2)   • 20:17:42, 12.10.2011 [Материал]

А вообще странный вопрос в названии - что он делал в Белоруссии? Да то же, что и везде делали гитлеровские прихвостни - убивал, грабил, жег...
ПривидзГаю
51 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 20:59:09, 12.10.2011 [Материал]

Ви перечислили методи комуняк, а тепер будь ласка фактаж можна?
Sams2
55 Александр (Sams2)   • 21:28:20, 12.10.2011 [Материал]

Ну факты деятельности гитлеровцев известны, напоминать их еще раз смысла нет. Он руководил одним из гитлеровских подразделений, и несет ответственность наравне со всеми гитлеровцами за все преступления, совершенные по отношению к Белоруссии, Украине, России, Польше...
ПривидзГаю
57 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 22:33:53, 12.10.2011 [Материал]

До чого гітлерівці до Романа Шухевича? "Аднім" яким?
leshik_zt
67 Алексей (leshik_zt)   • 17:11:18, 13.10.2011 [Материал]

Между "гитлеровцами" и шухевичем прямая связь. Я б даже сказал что они "братья по оружию".
ПривидзГаю
68 Привид з гаю (ПривидзГаю)   • 17:17:11, 13.10.2011 [Материал]

"Аргумент"!
leshik_zt
69 Алексей (leshik_zt)   • 17:24:53, 13.10.2011 [Материал]

Я бы даже сказал факт!
Sams2
70 Александр (Sams2)   • 18:41:26, 13.10.2011 [Материал]

Тут все ясно - гитлеровцы создавали себе "шестерок" из ОУНовцев, в том числе и "Нахтигаль", но не знали об этом. Они глупые были, эти гитлеровцы. Дослестные ОУНовцы чуть ли не в одиночку били и гитлеровскую, и антигитлеровскую коалиции, но все продолжали снабжать ОУН оружием, обмундированием, боеприпасами...


Объявления:

Читайте ЖЖ.инфо