Живий Журнал
 
ЖЖ інфо » Статті » Шопінг » Спорт та хобі

Спорт майбутнього. Стрімко зростає популярність Кіберспорту в Україні

Автор: Олег Ковальский, 18.02.2022, 16:49:41 Спорт майбутнього. Стрімко зростає популярність Кіберспорту в Україні

Технології швидко змінюють наше життя, і це стосується спорту так само як і будь-яких інших галузей.

Ми вже потихеньку звикаємо до кіберспорту, який можна відслідкувати до 70-х років, коли в кінці 1972 року в Стенфордському університеті відбувся перший організований ігровий конкурс у грі Spacewar. Однак насправді кіберспорт лише на початку 2000-х почав набувати популярності в масовій культурі. Проте варто також відмітити, що останні кілька років спричинили стрімке зростання популярності ігор.

Так само як і в традиційних видах спорту існують змагання з бейсболу, баскетболу та футболу, кіберспорт включає змагання в різноманітних відеоіграх. Насправді понад 380 мільйонів людей спостерігають за кіберспортом у всьому світі як онлайн, так і відвідуючи спеціальні заходи. Наприклад, League of Legends Worlds 2021 був найпопулярнішим кіберспортивним заходом 2021 року – його переглядали протягом 174,8 мільйона годин. Це не тільки найвищий показник за минулий рік, але і за весь час проведення заходу! Попередній рекорд належав League of Legends Worlds 2020 року. Так, тогорічна подія зібрала майже на 25% більше годин перегляду.

Крім традиційних кіберспортивних дисциплін останнім часом набирають популярність й інші онлайн змагання. Одним з них є покер. Минулого року гігант онлайн-покеру PokerStars організував різноманітні події, найбільш помітним з яких стала найдовша серія змагань WCOOP, яка проходила з серпня по вересень. Загалом було проведено 102 події, розділені на звичні три рівні (низький, середній та високий), які разом склали 306 турнірів, що на 81 турнір (36%) більше в порівнянні з розкладом 2020 року.

Та й це ще не все. Завдяки штучному інтелекту, робототехніці та іншим технологічним інноваціям, нові високотехнологічні види спорту починають створюватися по всьому світу. Від роботів, які виходять на поле, щоб грати у футбол, до керованих пілотом дронів, які змагаються один з одним, як і люди – машини мають свою конкуренцію.

ШІ тепер навіть може створювати нові види спорту, від стратегії та правил гри до планування ігрового поля.

Ці високотехнологічні види спорту можуть здатися досить футуристичними, але насправді вони вже існують. Ось деякі з найбільш новаторських.

Футбол з дронами

У футболі з дронами команди від трьох до п’яти пілотів набирають очки, пролітаючи своїм дроном-«нападником» через ворота суперника, в той час, як дрони суперника намагаються блокувати їх. Матч складається з трьох трихвилинних сетів інтенсивного ігрового процесу, в якому гравці повинні зважити, наскільки агресивно вони літають, ризикуючи пошкодити дрон.

Цей вид спорту зародився в Південній Кореї, а перший американський турнір з футболу з дронами відбувся в липні минулого року на іграх штату Rocky Mountain в Колорадо. Ліги стартують у Колорадо, Нью-Йорку, Огайо та інших місцях.

Футбол з роботами

Ініціатива Robot World Cup – скорочено «RoboCup» – це футбольне змагання для автономних роботів. Воно має кілька ліг, в яких роботи різних розмірів повинні приймати самостійні рішення, ефективно спілкуючись зі своїми товаришами по команді.

Конкурс є міжнародним науковим проектом. Наприклад, у Humanoid League RoboCup дослідники вивчають такі проблеми робототехніки, як динамічна ходьба та біг, удари по м’ячу при збереженні рівноваги, візуальне сприйняття м’яча та робота в команді.

У RoboCup 2021 було представлено понад 300 команд. До того ж тепер роботи можуть успішно знаходити м’яч, дуже швидко рухатися та демонструвати командну поведінку.

Кінцева мета RoboCup полягає в тому, щоб до 2050 року команда повністю автономних роботів-футболістів здобула перемогу у футбольному матчі, який відповідав би офіційним правилам ФІФА, граючи з переможцем останнього чемпіонату світу.

Speedgate

Speedgate не вимагає використання передових технологій. Проте цікаво, що ця гра була повністю створена штучним інтелектом. Цей вид спорту поєднує в собі аспекти крокету, регбі та футболу з ігровим полем, яке складається з трьох кіл, викладених у лінію. Протягом трьох семихвилинних періодів дві команди з шістьма учасниками передають м’яч, або кидаючи його нижче пояса, або б’ючи ногою з метою закинути м’яч у кінцеві ворота, щоб забити гол.

Алгоритми глибокого навчання були використані для створення ідей для кожного аспекту гри, від ігрового процесу та правил до логотипу, згідно з AKQA, дизайнерським агентством Speedgate. Команда тренувала нейронну мережу, використовуючи правила з приблизно 400 видів спорту. Було отримано понад 1000 результатів – деякі з них були «абсолютно небезпечними», згідно з AKQA, наприклад, в деяких ідеях гравці повинні були кидати предмети типу диска, які вибухають при ударі. Інші були просто неправдоподібними, як-от гра в ракетку, в якій команда, підвішена на канаті між двома повітряними кулями, повинна відбити певний об'єкт ракетками.

Speedgate був офіційно визнаний Управлінням спорту штату Орегон і зараз перетворюється на університетську лігу США, повідомляє AKQA.

Отже, як бачимо – спорт не стоїть на місці та розвивається разом з технологіями. Новітні розробки не тільки доповнюють та покращують вже існуючі види спорту, а й можуть стати у пригоді при створенні абсолютно нових видів спорту та змагань.

Автор: Олег Ковальский, редактор рубрики "Спорт та хобі" на ЖЖ.info


Спорт та хобі | 18.02.2022 | Переглядів: 1428 | игры, искусственный интеллект, Симулятор

Читайте також на цю тему: