Журнал Житомир инфо
Новости сегодня: Суббота, 19.01.2019    17:39:01
2018 » Август » 2213:14:11

Проросійські маніпуляції в ЗМІ: які меседжі Кремля потрапляють до житомирських видань

Проросійські маніпуляції в ЗМІ: які меседжі Кремля потрапляють до житомирських видань
22.08.2018
13:14:11
1758
28

Ошибка?Ошибка в тексте?
Выдели слово мышкой
и нажми Ctrl+Enter

Експерти Інституту демократії імені Пилипа Орлика досліджують якість контенту регіональних медіа та перевіряють наявність або відсутність проросійських меседжів. На початку 2018 року кількість таких меседжів у виданнях Житомирської області зросла. 

Про це пише координаторка житомирської експертної групи Інституту демократії імені Пилипа Орлика Ірина Новожилова, передає сайт «Детектор медіа».

Матеріалів, що прямо чи опосередковано просувають російські інтереси, було 2 %, тимчасом як на Донеччині, наприклад, лише 0,2 %. Дослідження інших житомирських медіа підтвердило спостереження: поширення прихованих маніпулятивних меседжів, що грають на руку Кремлю, — це тенденція в регіоні.

Найчастіше це матеріали, запозичені з інших джерел. У червні републікації становили 24% контенту житомирських газет і 73 % контенту сайтів. Іноді матеріали беруть просто з російських сайтів.
 

Газета «Житомирщина»


Наприклад, обласна газета «Житомирщина» поміж інших передруків з онлайн-видань у номері 81 від 7 листопада 2017 року опублікувала переклад матеріалу «ИноСми» «Ротшильди приберуть до рук українську ГТС». Авторкою матеріалу є французька журналістка Кристель Неан, який житомирська газета чомусь змінила на «Неаній».

«Якщо вас непокоять питання про причини подій на Майдані та нинішньої війни в Донбасі, одним з найбільш очевидних мотивів є геополітика США, які прагнуть відрізати Україну від Росії», «Україну поділять і продадуть по шматках на ринку з вигодою для фінансистів», — йдеться в матеріалі. 

Його першоджерелом є AgoraVox, сайт громадянської журналістики, де можуть публікуватись усі охочі. Однією з таких охочих є Кристель Неан, яка симпатизує проросійським сепаратистам і навіть, якщо вірити російському виданню News Front, отримала громадянство самопроголошеної Донецької народної республіки.

Згодом у редакції пояснили, що раніше передруковували з російського сайту «ИноСМИ» лише розважальні та пізнавальні матеріали, а джерело матеріалу про ГТС і Ротшильдів перевірити не додумалися. Отже, поширили маніпулятивно-пропагандистські меседжі несвідомо.
 

Сайт «Житомир Онлайн»


Цей приклад не був поодиноким. 29 липня 2018 року сайт «Житомир Онлайн» опублікував новину «Подмосковный священник, убивший жену, оказался родом с Украины», запозичену з «Московского комсомольца». Українське походження вбивці — незначна деталь, про яку згадує його однокласник: «Мы с Денисом родом с Украины, вместе учились в школе в Краматорске».

Російське видання винесло цей факт у заголовок не дарма: це частина демонізації українців та України. Але чому це зробив житомирський сайт? Ця новина — продовження історії, яку «Московский комсомолец» висвітлив за кілька годин до того, проте житомирське видання зацікавила саме інформація про походження вбивці.

Цього самого дня «Житомир Онлайн» опублікував матеріал «Любая страна прекрасно знает, что попадать в лапы МВФ нельзя». Це републікація матеріалу видання «Страна.ua», який являє собою передрук із фейсбука Андрія Головачова, хоча посилання на жодне джерело в житомирському виданні немає.

Головачов — автор, якого залюбки публікують проросійські ресурси на зразок «Антифашист», «МониторЮг» і «Русское поле». Можливо, редактори регіональних видань публікують подібні матеріали, бо купуються на гучні заголовки та сподіваються привернути увагу своїх читачів?
 

Газета «Сільське життя»


Утім, є приклади маніпуляцій, які навряд чи могли бути несвідомими. Наприклад, житомирська газета «Сільське життя» послідовно розкручує тему «утисків свободи слова», конструюючи власні повідомлення зі шматків публікацій інших видань.

Ось «викривальна» публікація «Провокація житомирського СБУ проти свободи слова провалилася», що посилається на «Українську правду». Однак інформація «Української правди» «Журналістам “Новоросія ТВ” Васильцю і Тимоніну скасували вирок» має іншу тональність. Якщо «УП» називає засуджених за сприяння сепаратистам Васильця й Тимоніна «журналістами», то у версії «Сільського життя» лапки зникають.

Інший приклад — липнева публікація «Працівників ОДА та РДА змушують їхати на “хресний хід” неканонічної церкви» з посиланням на житомирський сайт «Вголос». Однак заголовок оригінальної публікації інший: «Працівників ОДА змушують їхати на Хресний хід, погрожуючи позбавити премій, — джерело». Тут немає наголосу на «неканонічності» церкви Київського Патріархату, який зробило «Сільське життя», натомість читачам дають зрозуміти, що факт погроз не перевірений.

І вже геть пропагандистським є анонімний матеріал «Китайські комуністи вийшли на трасу». «Як не намагаються нинішні вятровичі-мерзотники, по-більшовицьки, силоміць, стерти з пам’яті нашого народу славні економічні здобутки Радянської України часів правління комуністичної партії, все ж саме з Китаю, де успішно править країною комуністична партія, вже прибула перша партія нової техніки для реконструкції дороги Північного обходу навколо Житомира», — йдеться в публікації. Насправді ж інформаційний привід — реконструкція об’їзної дороги коштом Європейського банку реконструкції і розвитку.

Є серед заголовків «Сільського життя» й відверті страшилки, які пасували би кремлівським виданням, на кшталт «“Бандеризація” ізолює Україну від світу» (попри те, що в матеріалі є оцінки, він також анонімний).
 

Газета «Эхо»


До страшилок та емоційних спекуляцій схильна й газета «Ехо». Прикладом є серія матеріалів про медичну реформу та виконувачку обов’язків міністра охорони здоров’я Уляни Супрун.

У матеріалі «Скандал с лечением для онкобольных за рубежом» в № 24 (червень 2018 року) можна побачити вислови на кшталт «доктор Смерть», «с пеной у рта» тощо. 23 лютого 2018 року «Ехо» публікує матеріал Світлани Михальової «С больной головы на здоровую» з уже більш розгорнутою критикою МОЗ.

Матеріал насичений емоційними оцінками:

«Супрун взяла на себя смелость развеять существующие мифы о психическом здоровье человека. Надо сказать, что в какой-то мере это ей удалось, так как немало сограждан Украины, читающие ее “перлы”, которые она с завидной регулярностью выбрасывает в социальны сети, начинают верить, что для министра граница между нормой и патологией очень нечетка и размыта, и что именно психическое расстройство позволяет людям реализовать свой потенциал и достигать своих целей. Так, глава Минздрава, являющаяся автором столь ошеломляющего “открытия” в области психиатрии, сама является ярким подтверждением сделанных выводов».

«Как сообщила чиновница, тревожные расстройства, мол, входят в компетенцию семейного врача и, чтобы не перегружать психбольницы, надо выпускать пациентов в социум, чтобы они могли делиться своими болезненными фантасмагориями не с мозгоправом, а с семейным врачом, являющимся и душеведом по совместительству».

Ще один маркер маніпуляції в матеріалі — звертання до сумнівних експертів, які озвучують непідтверджені дані. Наприклад: «Известный психотерапевт Марина Иванова утверждает, что в помощи психиатра нуждается каждый четвертый житель планеты». Марина Іванова є героїнею давнішого матеріалу цієї ж авторки «Еха», але виступає в ньому як екстрасенска і спадкова знахарка.

У номері від 30 липня виходить наступний маніпулятивний матеріал під заголовком «Таблетка от одиночества и инструкция на выходные от Ульяны Супрун» тієї ж Світлани Михальової. Маніпулятивні прийоми тут ті самі. Вони покликані сформувати в читача уявлення про те, що реформа охорони здоров’я провалилася з вини Уляни Супрун. Через те, що в цих текстах багато «води», вони можуть видаватися читачеві аналітичними, а емоційні оцінки створюють враження критичної гостроти. Проте ці матеріали завжди показують ситуацію лише з одного боку, ніколи не пропонують інших аргументів, окрім тих, що приводять читача до потрібного авторці висновку.

«Тож, як бачимо, маніпуляції з’являються не лише в публікаціях із відвертими ознаками замовності. У деяких випадках редакції самі сідають на гачок маніпуляторів, хапаючись за яскраві заголовки та публікуючи чужі матеріали без перевірки, зокрема й із антиукраїнських джерел. Очевидно, що медіа, які роблять це, досі не виробили редакційної політики на основі професійних стандартів», — зазначили в Інституті демократії імені Пилипа Орлика.

Тэги: мониторинг, пропаганда, СМИ   
Полезные объявления:
Комментариев: 28
vlad_46
1 Владимир (vlad_46)   • 14:53:40, 22.08.2018
+1

Знову з’явилася на вашому вельмишановному сайті велика «медіаправозахисниця» Ірина Новожилова, з подачі котрої інститут демократії ім. П.Орлика повчає, в т.ч. й Житомирської ЗМІ, про те, що і як їм треба писати. 1937 р. повертається!
Щодо критика «ЭХО». Навряд чи знайдеться в Україні бодай одна лоюдина, котра б схвально сприймала сумнозвісні «реформи» не менш сумнозвісної У. Супрун. А Новожилова разом з тим же Орликовим Інститутом горою стоять за неї. Що кажуть в такому разі? Коментарі – зайві!
garold
11 Кonstantin (garold)   • 19:32:35, 22.08.2018
+2

"Навряд чи знайдеться в Україні бодай одна лоюдина, котра б схвально сприймала сумнозвісні «реформи» не менш сумнозвісної У. Супрун."Почитай фейсбук окуеешь,и не расписывайся за всех украинцев,ОК
Юрко
13 Юрій Градовський (Юрко)   • 22:03:57, 22.08.2018
0

Наприклад, я сприймаю
Provocateur
16 Agent Provocateur (Provocateur)   • 23:18:09, 22.08.2018
0

Нам з вами просто натякають, що ми не підпадаємо під визначення "людини" за критерієм деяких людей. Тих самих людей, яким один вже не чинний, але досі легітимний діяч обіцяв цілу країну. Якщо пам'ятаєте, він і обрався під гаслом "Україна для людей".
Марио
19 Батхет (Марио)   • 00:51:21, 23.08.2018
-1

Надзорные органы, над сми в стиле 37 года, что бы власть не критиковали
Танюша
27 Татьяна (Танюша)   • 23:28:58, 24.08.2018
+2

У редакции "Эха" что-то сжалось? Можно объединиться с "Сельским життям" и выпускать единую сепаргазету. Позовите известных в Житомире журналистов-рабсиян, они помогут.
Berserk80
2 Yuriy Bichurin (Berserk80)   • 15:00:32, 22.08.2018
+4

"Однією з таких охочих є Кристель Неан, яка симпатизує проросійським сепаратистам" она так и сказала? МОл я симпатизирую сепарам? Или просто написала, то что не нравится Петро и ко?
«Подмосковный священник, убивший жену, оказался родом с Украины»
Ахаха... Да только на этом сайте везде ищут российский след. Типа бандиты ращговаривали на русском языке. и пр.. Так что 1:1
"Любая страна прекрасно знает, что попадать в лапы МВФ нельзя"
А вот це зрада. Надо было так. Любая страна знает, что нужно в обязательном порядке попасть в лапы МВФ. Бред какой то. Написали выше.
Автор статьи посмотри фильм идиократия. Самое начало. Походу началось уже.
Hoakina
4 Марина (Hoakina)   • 16:43:24, 22.08.2018
-3

На 2. О, комусь так припекло, що аж відпочивати закинув ))) а де ж Ваше улюблені фрази, які Ви до мене тулите та до Юрка? про алкоголізм навіть не згадали, а може вони там всі алкоголіки в тому інституті. Ну це ж Ваш улюблений аргумент. А щодо пані, на захист якої Ви так кинулись, то Вам же написали - є джерело, яке стверджує, що вона прийняла громадянство ДНР. До речі, як почалось, то чим Вам не вихід? будете жити в молодій республіці і ніхто Вас не буде утискати.
Яблочный
8 Алексей Федорович (Яблочный)   • 18:41:01, 22.08.2018
+4

Газета "Эхо", например, завуалированными пророссийкими статейками сыпет уже давно. Тут экспертизы не нужно чтоб это знать. Обострение поперло после того как Янык свалил. Кругом заговоры, всёпропало, а внизу анекдотик (типа юмор). Всё это под соусом каких-то мохнатых баек из бытовухи.
SlavaNibiru
10 Святослав (SlavaNibiru)   • 19:04:13, 22.08.2018
+1

Так то заповідник комунізму. Недаремно там відомий британський лорд працював, що симпатизував "світлому радянському минулому" аж до 2014 року.
vlad_46
23 Владимир (vlad_46)   • 10:35:50, 23.08.2018
-5

А ты дождался после 2014-го европейского "коммунизма"? Чья бы корова мычала?..
Про Ю. Традовського й говорити нічого. Тобі, писако, до Михальової з "Эхо", як до неба. Нещасний, піди на Гуйву полікуйся...
vlad_46
22 Владимир (vlad_46)   • 10:33:58, 23.08.2018
-5

Что, жаба давит? Если "Эхо" проросийское и с анекдотами, то почему у него наибольший тираж? Что, все - дураки, а ты герой? Или наоборот?
Юрко
26 Юрій Градовський (Юрко)   • 17:23:01, 23.08.2018
0

Можу розповісти декілька цікавинок про тиражі - все ж два роки в Укрпошті на керівних посадах, щось та знаю
воздух
28 Кислород Водородович (воздух)   • 09:35:17, 30.08.2018
0

старшим листоношею?
asercbr_zt
3 Андрей (asercbr_zt)   • 15:11:06, 22.08.2018
+5

А кто содержит "Інститут демократії імені Пилипа Орлика", я так просто спросить)
Hoakina
5 Марина (Hoakina)   • 16:44:05, 22.08.2018
-2

На 3. Як хто? Ротшильд
TarasS
24 Тарас Стрільчик (TarasS)   • 11:46:25, 23.08.2018
0

Ротшільд та Рокфелер 50/50.
asercbr_zt
25 Андрей (asercbr_zt)   • 15:22:25, 23.08.2018
0

В процесі діяльності ІДПО технічну допомогу йому надавали, крім уже згаданого USAID, численні організації, у тому числі Pew Foundation, Mott Foundation, Westminster Found, PAUCI, MATRA, ТАСІS, Світовий банк, Фонд Євразія, Фонд Coca-Cola, польська Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Freedom House, ТОВ «Європейська Компетентність», National Endowment for Demokracy, PACT, Інтерньюз Нетворк.
Koron
6 Koron (Koron)   • 18:04:06, 22.08.2018
+1

Выборы еще не начались, а уже хочется, чтобы они побыстрее закончились. И весь этот маразм вместе с ними.
Provocateur
7 Agent Provocateur (Provocateur)   • 18:08:40, 22.08.2018
0

Ахахах, тут в декого очікувано бомбануло, і ще буде бомбити. =)) Дослідження достатньо ґрунтовне й методичне, ставлю "вподобайку". А процитовані матеріали, звісно, дно. Хоча нема такого дна, яке б не зуміла пробити вітчизняна медіапи... медіаспільнота. :(
SlavaNibiru
9 Святослав (SlavaNibiru)   • 18:59:10, 22.08.2018
-5

Особливо заслуговує вподобайки "ґрунтовне й методичне" дослідження експердів з канонічного права та еклезіології щодо терміну "неканонічна церква". Наголос на "неканонічності" є проросійським меседжем та чорною міткою для автора? Ну тоді дев'ять патріархій, від Румунії до Єрусалима - то все гнізда руського міра. А Ватикан з його Конгрегацією віровчення страшніший за путіна.
Artmaker
12 Евгений (Artmaker)   • 21:36:37, 22.08.2018
+1

"Експерти Інституту демократії імені Пилипа Орлика досліджують якість контенту регіональних медіа та перевіряють наявність або відсутність проросійських меседжів."
ДОСЛІДНИКИ КАЛУ наполегливо виконують свою важку, але таку необхідну роботу)))
Hoakina
20 Марина (Hoakina)   • 07:23:07, 23.08.2018
+1

На 13. Так хотів блиснути іскрою свого досконалого розуму, що аж назвав всі ті газети .імном. Так і є, приходиться їм таке досліджувати - КАЛ, що возомнив себе журналістикою. Хоч в чомусь я з Вами згодна.
Provocateur
21 Agent Provocateur (Provocateur)   • 09:15:28, 23.08.2018
+4

Дослідники - то таке. Біда в тому, скільки в цього КАЛУ відданих споживачів... :(
Юрко
14 Юрій Градовський (Юрко)   • 22:06:01, 22.08.2018
-1

А що иншого можна очікувати від дурноверхої коляборантки Михальової?
Юрко
15 Юрій Градовський (Юрко)   • 22:07:22, 22.08.2018
0

А той дурень Кульов (в міру - Івановскій) і в газеті плете таку ж маячню, як і на сайті?)) До речі, є в когось цікаві примірки його газетки?
Provocateur
17 Agent Provocateur (Provocateur)   • 23:43:23, 22.08.2018
-1

Уже придумав, як звалити з ненависного "Свиномира" разом з дітками? І як там стосовно обіцянки "Меня больше на этом сайте не увидят"? А чо так?.. Не по-чоловічому обіцянок не дотримуватися.
1-10 11-11

Читайте ЖЖ.инфо
Горячие новости

Новости Житомира по теме:


Останні новини Житомира

Система Orphus