Живий Журнал
 
ЖЖ інфо » Статті » Авторская колонка » Юрій Градовський

Мишоловки від партії влади або руїни досягнуто.

Автор: Юрій Градовський, 15.08.2012, 13:32:12
Автор Юрій Градовський

Юрій Градовський

все статьи автора

            Ставленик президента на Житомирщині Сергій Рижук – людина доволі освічена та культурна, має сільськогосподарську освіту, грає.

            Повернутись до цієї теми мене змусила бачена ситуація, коли три міліціянти оточили жіночку, що торгувала дріб’язком і вимагали забиратися геть. Тітонька, плачучи, збиралась. При цьому кинула таку фразу: «Дебой (міський голова) перед виборами ходив між нами, обіцяв всіляку підтримку, а тепер?» Ось воно – а тепер?! Знаю про закиди, які зараз почнуться від багатьох читачів, про «місто повинне бути чистим», «як набридли ці торговці», «податки платити повинні всі» і таке інше. Жодним чином не займаю однобоку позицію захисту щодо, так званої, стихійної торгівлі, але тут потрібно детально розібратися та вирішити (саме вирішити, а не заборонити) цю проблему. Відфутболити людей з очей подалі найпростіше і, варто визнати, нинішня влада це вміло використовує. Розуміючи всю глибочінь порушеного питання, пропоную налаштуватись на довгий монолог та розглянути декілька аспектів і можливі шляхи вирішення цього питання.

            Про міліцію. Якщо виходити з рішення Житомирського міськвиконкому № 78 від 15 лютого 2012 року, то участь міліціянтів в недопущенні торгівлі на Хлібній, м’яко кажучи, є незрозумілою. Тим паче, дільничного з Смолянки. Тим паче, за усним наказом (виходячи з пояснень) начальника міліції громадської безпеки. Кому чинять небезпеку люди, які торгують заради виживання? Чому не складають протоколи про порушення інспектори «Інспекції з благоустрою». Питання ж абсолютно безпечне: протокол – штраф. Чи не мають повноважень на те? Як і незаконно створені муніципальні підрозділи міліції, такі собі, загони місцевої самооборони (або охорони міської влади). Може саме тому усно долучають «справжню» міліцію – аби залякати і тим самим питання вирішити? Тим паче, дивний підхід у міліції до продавців – вибірковий. Перед законом всі рівні – хіба бувають рівніші?

            Про торговельників. Проаналізувати економічний стан та соціальний статус торгового люду вулиці Хлібної та прилеглих територій не складає жодної проблеми. Звичайно, після введення заборони частина торговців пішли в инші місця, частина замаскувалася, торгуючи з автівок, а в частини нема можливости ні замаскуватися, ні перейти на легальні місця. Асортимент товару широкий: від нового до б/в, від продуктів та кормів для тварин до книжок та мишоловок. Наявність оцих людей на хідниках міст перебуває в прямій залежности від розвитку економіки країни: чим нижчий рівень розвитку економіки, а, відповідно, і соціального забезпечення, тим більше людей виживають завдяки торгівлі в різних місцях різним крамом. Тому оцінювати рівень розвитку економіки варто з цього аспекту, а не з пояснень та рекламних щитів. Негатив від цього явища: ускладнений прохід хідниками, забруднення, гамір. Позитив: можна поряд придбати різноманітні речі, як нові, так і вживані. Якщо тобі треба дешевий вживаний ключ чи гайка – будь ласка, не треба їхати через півміста до авторинку. Навіть мишоловки є. Найголовніше: ці люди не просять подачки у вигляді різних допомог та люблять працювати. Виживають самі в тих складних умовах і, повірте, зможуть дати собі раду.

            Про податки. Так, сплата податків – обов’язок кожного. Але податків з прибутку, а не поборів у вигляді обовязкових платежів. Податки мають відповідати доходам. Має бути запроваджений принцип: великий бізнес – великі податки, малий бізнес – малі податки. Не навпаки, що відбувається тепер. Люди, які виживають самі, зможуть частково допомогти вижити іншим, але волочити тягар виконання бюджету – ні. Та вони й готові платити, але в розумних межах. Ну скажіть, чи зможе заплатити чоловяга, який продає старі книжки, 500 гривень на місяць податку державі та 1000 орендної плати ринкові? Чи зможе це зробити бабуся-пенсіонерка, яка продає старе взуття та рукавички-спецівки (нові), які необхідні мені при ремонті авто?

            Шляхи вирішення. Прості, як світ і не мною придумані. Головне, втілити принцип «почую кожного». Навіть продавця мишоловок. Обовязково індивідуальний підхід до кожного. Оцінити рівень прибутку не складе жодних труднощів. Навіть я, неспеціаліст, поспостерігавши декілька годин за окремим продавцем, зможу визначити приблизний його прибуток. А якщо долучити до цього спеціалістів з відповідних служб – матимете повну картинку прибутків тієї чи іншої особи. Обладнати місця для пільгової торгівлі. Недалеко, в центрі. Не варто виганяти людей на Крошню чи Мальованку – вони звідти неодмінно повернуться. Знову на хідник. Або двір. Для сільських бабусь, які привозять фрукти, городину, молоко ще й надати помічника-вантажника з числа працівників інспекції з благоустрою (чи будь-якого іншого комунального підприємства) – вони виконують роботу влади, забезпечуючи жителів міста якісними недорогими продуктами харчування. Було б гарно ще й автобуси за ними посилати в навколишні села. Де взяти місця? Якщо добре роздивитись, то на Хлібній є декілька закутків, де продавці не заважали б руху пішоходів. Для продуктів є молочний павільйон. А територія, визначена під сільськогосподарські ярмарки на Бориса Тена, біля ринку «Рада»? Використовується як стоянка тепер. Яку плату брати? Помірну, щоденно. Плату, яку людина може безболісно сплатити. Навіть продавець мишоловок та старого взуття. Скажімо, гривню-дві за годину.  Ще недавно ми бачили безліч паркувальників з касовими апаратами – вони могли б збирати плату. Можливо, варто дослухатись принципу: «що не можна заборонити – варто очолити»? Завжди слід розуміти, що ці люди – частина нашого суспільства, частина нас самих. Отже, просто заборонити їх не вдасться.

            Очевидно, що процес візуального «подолання руїни» шляхом заборони торгувати на вулицях, не вийшов. Навпаки, в останні роки продавців побільшало і в цьому питанні «досягнута стабільність». Не остатню ролю в заборонах, очевидно, грає фактор протиборства між обласною та міською владою, в якому продавці з Хлібної є лише інструментом досягнення чиєїсь мети. Адже всим відомо, що голова ОДА пообіцяв залишити людей на вулиці Хлібній, міський голова, навпаки, розігнати. Для того, щоб «подолати руїну» необхідно «почути кожного», навіть продавця старого баяна чи нової мишоловки. Інакше «покращення життя» не наступить. Навіть з новим баяном. І щоб не ставити собі згодом питання «що тепер?» варто ретельно озирнутися навколо – мишоловок від партії влади наставлено безліч. Навіть старих.

Юрко Градовський 

Автор: Юрій Градовський, редактор рубрики "Юрій Градовський" на ЖЖ.info


Юрій Градовський | 15.08.2012 | Переглядів: 5877 | Житомир, Влада, мишоловки
Редакція сайту може не розділяти думку автора статті
та відповідальності за зміст матеріалу не несе.

Читайте також на цю тему:


Коментарів: 24
Crespito
1 Hernan (Crespito)   • 14:57:53, 17.08.2012 [Материал]

К сожалению все так и есть, статья отличная. Надеюсь, что-то поменяется и не будет такой "стабильности" и "побореной корупции" как сейчас
noname2
24 Кирил (noname2)   • 15:44:52, 13.03.2016 [Материал]

Ну как? Поменялось?)))
коррупционер
2 владимир (коррупционер)   • 21:38:27, 17.08.2012 [Материал]

вот и решение вопроса....
ато наускивают одних людей на других....а решение на поверхности.
mighty
3 Сергей (mighty)   • 18:09:25, 18.08.2012 [Материал]

Сразу видно человека с головой, а то некоторым "памятники мешают"...
boka
4 житомир (boka)   • 09:56:04, 19.08.2012 [Материал]

Пане Юрко, заголовок правильно по-українськи треба писати так: Мишоловки від партії влади, або Руїни досягнуто. В кінці заловка над статтею крапка не ставиться.
ПривидзГаю
5 Олесь (ПривидзГаю)   • 13:27:31, 19.08.2012 [Материал]

Шановний, не "по-українськи", а українською. І "заголовка", а не "заловка". ;-) "У кінці", а не "В кінці".
А по суті щось є?
boka
6 житомир (boka)   • 18:34:47, 19.08.2012 [Материал]

На 5.
Можна по-украінськи, а можна украінською. В цьому випадку саме в кінці, а не у кінці. Заголовок - ясно, що заголовок, механічна помилка. На таких злих, як ви, воду возять. :) Мовних нюансів не знаєте, а лізете повчати.
ПривидзГаю
7 Олесь (ПривидзГаю)   • 18:41:52, 19.08.2012 [Материал]

Якщо стосується мови, то лише "українською". Це Ви взяли російський варіант, який в українській мові не застосувається, і вважається хибним.

P.S І ще не "украінськи", а "українськи". Злих? Ні крапельки. ;-)
boka
8 житомир (boka)   • 18:46:59, 19.08.2012 [Материал]

Дякую, а то я не знав, що по-украінськи пишеться через букву з двома крапкапми. Звідки така вбогість, товаришу? Я там попереду додав вам ще дещо. Читайте. Треба писати : що в укр мові... Ане який. Після слів не застосовується коми не треба.
ПривидзГаю
10 Олесь (ПривидзГаю)   • 19:10:12, 19.08.2012 [Материал]

Шановний, у Вас у самого вдосталь помилок.
boka
12 житомир (boka)   • 19:13:24, 19.08.2012 [Материал]

Вам тільки залишається, що мінусувати від злості. Подякували б краще. Помилок в мене немає. Є часом мезанічні помилки, бо пишу на айпаді на коліні в аеропорту.
ПривидзГаю
13 Олесь (ПривидзГаю)   • 19:16:18, 19.08.2012 [Материал]

Дякую. :) Злості на що?

Ще є гарна російська приказка: "У чужому оці смітинку бачить, а у своєму колоди не помічає".
Crespito
22 Hernan (Crespito)   • 14:01:46, 30.08.2012 [Материал]

Какой-то бока странный, изначально прицепился к одной мелкой ошибке, потом сам наделал, потом сказал, что это все нормально и знает про ошибки, потом опять сделал и опять знает. Чехол какой-то.
boka
9 житомир (boka)   • 18:49:23, 19.08.2012 [Материал]

На 7
Ні крапельки пишеться без коми. Не знали? Пишіть ще, я навчу вас укр мови - граматики та пунктуаціі.
ПривидзГаю
11 Олесь (ПривидзГаю)   • 19:11:25, 19.08.2012 [Материал]

Для того щоб когось навчати, необхідно принаймні розумітись. ;-)
Crespito
23 Hernan (Crespito)   • 14:02:17, 30.08.2012 [Материал]

Поддерживаю :)
Юрко
15 Юрій Градовський (Юрко)   • 00:50:23, 21.08.2012 [Материал]

Дякую, пані Ярошинська. Ви маєте рацію. Обов'язково врахую, якщо надумаю ще щось пописати.
boka
16 житомир (boka)   • 10:24:24, 21.08.2012 [Материал]

На 15 Градовському:
Ні, я не Ярошинська. Але це не має значення. Було би розумно не чекати іншого випадку, а виправити відразу, щоб інші не повторювали помилок. Ви ж щирий украінець.
З приводу агресивно мінусуючих - приходжу до думки, що Іаницький має рацію. Бидляк він і є бидляк. Припорошений зверху думкою, що це і є справжнє укрінство. Олександр.
Кот
17 Которович (Кот)   • 15:03:59, 21.08.2012 [Материал]

Ні, я не Ярошинська

:-)
Юрко
18 Юрій Градовський (Юрко)   • 22:22:09, 21.08.2012 [Материал]

Нещирих українців не буває - або українець, або ні. Уявіть собі таке: "нещирий француз". Це як? Мароканець? Чи алжирець?))
ПривидзГаю
19 Олесь (ПривидзГаю)   • 16:00:13, 24.08.2012 [Материал]

Та це совєцьке формулювання ще. Особисто я сприймаю таке формулювання як образу, глузування, насмішку. Українець просто українець. (українець або не українець). Примітно, щодо інших національностей, такого формулювання не застосовувалось.
Але совки не розуміють, що українець - це не лише національність.
boka
14 житомир (boka)   • 13:33:07, 20.08.2012 [Материал]

Прочмтайте довженка про украінців. То він саме мав таких на увазі, мінусуючих через тупу впертість. Самим не противно?
systemcheck
20 Systemcheck (systemcheck)   • 19:51:09, 27.08.2012 [Материал]

Юрий, а ведь серьезно, это пока наиболее интересная статья из всего, что я здесь прочитал. Статьи про историю (только без обид), либо же вечные споры интеллигенции vs быдла (это уже не к вам) назвать конструктивными нельзя. А, думаю, спроси постоянных авторов ЖЖ о конкретных действиях - тут же "уйдут в туман".

Да, конечно, идеи далеко не бесспорны, хотя бы потому, что для их воплощения нужна зак.база государственного, а не регионального уровня (это я про налогообложение) и потому-то ни Рыжуку, ни Дебою самостоятельно этого не решить. Но, ведь, была бы хорошая идея и самое главное - человек, который мог бы эту идею упорно воплощать (а не рассказав о ней, добавить "ток вот я, мол, ничего с этого не поимею, так чего мне время тратить"). Чего я вам и желаю, хотя-бы даже в рамках общественного деятеля. Искренне, успехов!
Юрко
21 Юрій Градовський (Юрко)   • 23:18:57, 27.08.2012 [Материал]

Дякую. Звісно, пропозиції не беззаперечні, але для конструктивного вирішення проблем їх треба обговорювати. Згоден про зміну податкового законодавства, яке не в компетенції вирішити місцева влада - не я придумав, що податки потрібно платити від величини прибутку, а не всі порівну. Нічого страшного не сталося, коли міська влада десь з півроку незаконно збирала гроші з автовласників за паркування. Я не думаю, що буде щось страшне, коли бабуся, що торгує картоплею чи книжками, заплатить до міського бюджету 4-8 гривень залежно від обсягу прибутку чи зайнятого місця. А регулятором тут має стати споживач.