Живий Журнал
 
ЖЖ інфо » Статті » Прес-релізи, Місто, Україна

З хворої голови на здорову: житомиряни платитимуть більше

Автор: Сергей Фещенко, 18.02.2011, 09:34:06
З хворої голови на здорову: житомиряни платитимуть більше за проїзд у міському електротранспорті, через те, що Житомирське ТТУ недолугою державною політикою, хронічним недофінансуванням, "мудрістю" місцевих "менеджерів" доведено до краю прірви.

Вчора у палаці культури пройшли громадські слухання з питання підняття тарифу на проїзд у міському електротранспорті на 50 копійок, тобто до 1 гривні 50 коп. за проїзд. Було багато "сліз" на те, що підприємство збиткове, що енергоносії дорожчають, так само як і запчастини до рухомого складу. Працівникам ТТУ не має за що платити зарплату. Виявляються, вони не отримали у повному обсязі зароблені копійки за грудень 2010 року. У такій ситуації простим людям можна тільки поспівчувати...

Можна поспівчувати і усім тим житомирянам, яким доведеться платити за проїзд у тролейбусі 1 гривню 50 копійок. Ті, хто їздить у громадському електротранспорті і платить за проїзд - люди, здебільшого, бідні. Саме вони своїми останніми копійками і рятуватимуть фінансовий стан ТТУ. Саме на їхні гроші - остання надія "державних менеджерів". А ось співчуття не потребують самі «менеджери» - вони у гробу бачили ті тролейбуси. У них нормальні машини. 
 

А рятуватиме ТТУ купка тих, хто платить... Відомо, що у тролейбусі 70% пасажирів взагалі не платять за проїзд! (Загальне співвідношення пільговиків менше, просто більшість платоспроможних вже давно пересіли на маршрутки). Знайома картина: йде кондуктор по переповненому салону тролейбуса і вже звично промовляє: "Платимо за проїзд". І тишина.... 

Виявляється, платити нікому - в тролейбусі ж усі пільговики... Куди не кинься - кожен має пільгу. Пенсіонери, які вже майже стали наймасовішою верствою населення (деякі з них мають пенсії більші, ніж у працюючих зарплати) з гордим виглядом поглядають на кондуктора, різного роду службовці достають свої "ксіви", які уповноважують їх не платити за проїзд. У результаті з півсотні пасажирів за проїзд заплатив журналіст, який ледве зводить кінці з кінцями, та ще якась жіночка середнього віку. Кондуктор виручила 2 гривні...

Добре, піднімуть ціну на проїзд до гривня п'ятдесят. З тієї ж півсотні пасажирів, за таких самих обставин, кондуктор отримає 3 гривні. Прекрасний економічний ефект! Що ж сказати: "Браво, молодці, вирішили усі проблеми ТТУ"! Можна одразу ж чіпляти собі на шию медаль "За заслуги перед містом ІІІ ступеня"!


Виявляється, що підняття ці на поїзд у тролейбусах та трамваях здійснюється,  «враховуючи соціальну значимість міського електротранспорту». Мовляв, ми так дбаємо про народ, що готові заради його блага піти навіть на такий непопулярний крок… 

Звучали й формулювання про те, що підвищення ціни здійснюється для забезпечення покращення якості надання послуг (тролейбуси ніби одразу ж стануть чистішими, новішими та комфортнішими) та покращення фінансування підприємства (виключно за рахунок зубожілих пасажирів).

Особиста думка: Поки держава не вирішить питання з армією "халявщиків", ситуація з житомирським ТТУ погіршуватиметься. А ті, хто при владі, цю проблему точно не вирішать, адже задекларовано "покращення життя вже сьогодні" а на носі нові вибори. Невигідно! Можна втратити у рейтингах! 

Рятування ситуації, виключно, шляхом підняття ціни на проїзд для тієї меншості пасажирів, яка не має пільги – приведе ТТУ до загибелі (електротранспорт втратить останню купку платоспроможних пасажирів), а громаду – до соціального бунту (за що купувати хліб – для багатьох не останнє запитання…)

Цього не зрозуміють ті «керманичі» різних рівнів влади, які вирішують такі важливі питання, перебуваючи на добротному чиновницькому «соцпакеті» та пересуваючись планетою Земля особистими видами транспорту.


Чи побачать наступні покоління житомирян один із символів міста - трамвай, питання актуальне як ніколи...

Сергій ФЕЩЕНКО

Автор: Сергей Фещенко, редактор рубрики "Місто" на ЖЖ.info

http://www.reporter.zt.ua
Місто | 18.02.2011 | Переглядів: 4467 | ціна на проїзд Житомир, ЖТТУ, ТТУ, проблеми ЖТТУв

Читайте також на цю тему:


Коментарів: 13
[me]
1 margosha ([me])   • 20:54:19, 18.02.2011 [Материал]

1. "Відомо, що у тролейбусі 70% пасажирів взагалі не платять за проїзд! (Загальне співвідношення пільговиків менше, просто більшість платоспроможних вже давно пересіли на маршрутки) - Серьожа, а шо це такі умовиводи логічні у тебе? Як можна рахувати у відсоток тих, яких ти сам кажеш нема - бо вони у маршрутках. Тут намутив. Співвідношення менше - пересіли на маршрутки. Намалюй пропорцію, візьми калькулятор і порахуй. А то твої 70% - з неба.

2. "Пенсіонери, які вже майже стали наймасовішою верствою населення (деякі з них мають пенсії більші, ніж у працюючих зарплати)..." - це що за поняття таке - наймасовіша верства? За що ти так пенсіонерів ненавидиш? Зато себе любиш - бідного журналіста, який заплатив останні гроші за проїзд... прям плакати хочеться.

Відступ "особиста думка" тут буде недоречним. Це все - твоя обобиста думка. Від початку - до кінця. З недоречними епітетами, порівняннями і поверхневими думками.

Про ще цей матеріал? Про те, що підняття ціни на проїзд не призведе до підвищення зарплат? А що за механізм розрахунку? Чи ти все це написав, щоб показати, який ти поганий економіст? Якщо немає розуміння того, як вирішувати такі економічні задачі - то краще за це і не братись.

*Я теж їжджу в тролейбусі. Мене не дратують так пенсіонери, як тебе.

Репортер
2 Сергій Фещенко (Репортер)   • 22:17:04, 18.02.2011 [Материал]

Моя особиста думка така сама, як ваша про мій матеріал. Комусь доречна, комусь не дуже. На то вона й особиста.

Щодо пенсіонерів - я їх не ненавиджу (навіть люблю) і себе не жалію. Просто у такій, можливо, дещо радикальній формі, хотів висловити своє розуміння питання боротьби з економічними негараздами ТТУ за рахунок, виключно, платоспроможного населення.

Якщо ви мені скажете, що величезна кількість пільгових категорій громадян (не лише пенсіонерів) не є тягарем, а отже і основною причиною бід комунальних ТТУ всієї держави, я щиро посміхнуся вашій необізнаності.

У тій самій Росії пенсіонерам держава запропонувала підняти пенсію на якусь суму, щоб ті могли за ці гроші оплачувати проїзд у міському електротранспорті. А це ж живі гроші, які врятували б те саме ТТУ від банкротства. Мабуть, думали сусідні "власті", що пропонувати...

А ви як думаєте?

ВиК
3 Viktor (ВиК)   • 22:25:45, 18.02.2011 [Материал]

Громадські слухання... Фарс, а не громадські слухання.
Sams2
4 Александр (Sams2)   • 10:14:04, 19.02.2011 [Материал]

Автор в корне не прав в своем отношении к большинству льготников - в большинстве случаев это пенсионеры, которые работали, когда автор еще пешком под стол ходил, и на чьи деньги автор рос и учился. Но абсолютно прав в том, что городские власти думать не умеют. Цены достигли такого уровня, что дальнейшее их повышение приведет только к убыткам. На мой взгляд, общественный транспорт можно не только спасти, но и сделать прибыльным! Нужно снизить стоимость проезда до 25-40 коп., и обязать платить всех. Если сейчас по словам транспортников на одного платящего 7 льготников, и с 8 пассажиров получают 1 гр, то при стоимости проезда 25 коп уже будет 2гр. с тех же 8 пассажиров. Пенсионеры поймут, и 25 коп могут заплатить все, даже самые бедные. К тому же из-за существенной разницы в цене часть пассажиров маршруток вернется в троллейбус. Ну и конечно оптимизация графика движения троллейбусов.
Репортер
5 Сергій Фещенко (Репортер)   • 10:40:28, 19.02.2011 [Материал]

Повністю погоджуюся з вашою пропозицією щодо зменшення вартості проїзду, але щоб платили усі. Щоб, як ви кажете, змогли заплатити навіть найбідніші. (Ще раз повторюся - я люблю усіх людей)

Більше того, держава могла б прийняти такий закон, за яким працездатне населення платить той же тариф, який є зараз, наприклад, одна гривня. Або хай навіть 1 гривня 50 копійок. А пільгові категорії громадян при вході до громадського транспорту пред'явивши посвідчення, платять запропоновані вами 25 копійок.

Так було би ще більш справедливіше - пільговики залишилися б пільговиками, а ТТУ змогла б досягнути собівартості проїзду, який сьогодні складає (без врахування оплати пільгових категорій громадян) 1 гривня 62 копійки.

Як на мене запропонувати пільговикові платити 25 копійок за проїзд краще, ніж взагалі угробити електротранспорт.

Sams2
6 Александр (Sams2)   • 13:01:03, 19.02.2011 [Материал]

Извините, не соглашусь. Платить 25 коп должны все. Во-первых не будет неразберихи с билетами и работой кондукторов, а это тоже деньги, во-вторых таким путем часть пассажиров из маршруток можно вернуть в троллейбус. Надо, чтоб руководство ТТУ поняло, что они должны драться за каждого пассажира, который их кормит! Неужели администрация не понимает основ экономики- прибыль можно получить только и исключительно с оборота!!! Поднятие цены может дать эффект, но сомнительный, и очень кратковременный. Как надоело, что в администрации сидят те, кто не имеет ни малейшего представления о рынке, бизнесе, конкуренции, просто экономике! Есть замечательная книга Г. Форда (на чьих машинах вы ездите) "Моя жизнь и мое дело". Администрация ТТУ - ПРОЧТИТЕ!!!
Репортер
7 Сергій Фещенко (Репортер)   • 14:46:42, 19.02.2011 [Материал]

Стосовно повернення частини платоспоможного населення з маршруток в тролейбуси у разі зниження ціни для усіх - погоджуюся. Звичайно ж, у разі оптимізації графіку руху.

Але 25 копійок - все-таки замало. Таких цін в Україні немає. Тим більше, що зараз йде знецнінення гривні. Якби пільговики платили 50 коп, а безпільгові пасажири - гривню, було б оптимально. Але не хочеться заходити у категорії "якби" та "було б". Все одно, далі суб'єктивної думки ми не зайдемо. А громадські слухання вже проведені.

OldBoys
8 OldBoys (OldBoys)   • 19:41:08, 19.02.2011 [Материал]

Статья хорошая и честная.{{censored|~~~}}
telefon
9 джавахарлал нюру (telefon)   • 23:26:27, 20.02.2011 [Материал]

Кроме ехидно-пренебрежительного отношения к пенсионерам и инвалидам ничего в данной статье я не увидел.
Желаю автору и его родителям того, из-за чего получают пенсии и инвалидности, по словам автора, "халявщики".
Я как-то писал, что существуют Законы Украины, которые предоставляют льготы пенсионерам и инвалидам. И не вина этих, в основном, больных и небогатых людей, что правительства Януковича, Тимошенко, Азарова и других "слуг народа" не выполняют эти Законы и не перечисляют в ТТУ положенные деньги из бюджета.
А эти пенсионеры и инвалиды, всю жизнь работая, платили государству налоги, в том числе и на СВОЮ старость. Украли их деньги. Кто? Мы все это знаем.
И нечего валить с больной головы на здоровую!
Экономист вы наш хитроделанный!
Пишите в КМУ! Это там - корень всех бед ТТУ.
А то, "ХАЛЯВЩИКИ" !..
Законы своей страны учите, прежде, чем журналистом называться!
telefon
10 джавахарлал нюру (telefon)   • 23:29:58, 20.02.2011 [Материал]

З хворої голови на здорову - это как раз вы сделали в вашей статье.
Репортер
11 Сергій Фещенко (Репортер)   • 12:54:38, 21.02.2011 [Материал]

Щодо хворої голови - читайте перший та останній абзац.

Цікаво, хто більше переживає за пенсіонерів, я чи ви... Ви моралізаторствуєте та чіпляєтесь до слів, не "уловлюючи" основної думки статті. Розумієте, коли ТТУ збанкрутує, а з такою кількістю пільгових категорій громадян воно збанкрутує точно, ті ж самі пенсіонери, змушені будуть ходити пішки до лікарні та по хліб. Тоді вони точно стануть бідними та нещасними, бо не зможуть пересуватися містом взагалі. І чи не стане злом ваша сьогоднішня жалість?

По-друге, ви, можливо, навмисне робите акцент лише на пенсіонерах, щоб дискредитувати автора (крім них пільгами на проїзд у громадському електротранспорті користуються (неповний перелік):

- Ветерани Міністерства оборони, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ, інших виконавчих органів та військових формувань, ветерани державної протипожежної служби та їхні вдови/вдівці - це і у кого пенсія вища ніж у вас зарплата)
- Народні депутати
- Колишні народні депутати
- Депутати місцевих рад
- Військовослужбовці
- Працівники прокуратури
- Працівники Укрзалізниці
- Судді
- Студенти (50% вартості) - справедливо, як на мене...

Всього, якщо не помиляюсь, 23 категорії...

Крім того:

деякі категорії громадян мають право на пільги на проїзд за принципом "розширення" (у тому числі успадкування) заслуг, соціальних чи професійних ознак. Це стосується, зокрема, сімей осіб з особливими заслугами перед Батьківщиною та колишніх народних депутатів.

Пільговики деяких категорій (судді, прокурори) не потребують таких пільг. Певним категоріям громадян (дітям з багатодітних сімей, сиротам, інвалідам, тим самим пенсіонерам, за яких ви так мене сварите) слід, ймовірно, надавати соціальну підтримку не у вигляді пільг на проїзд у громадському транспорті, а в іншій формі (надбавці до пенсії).

І не перекладати цю всю "халяву" на плечі ТТУ, яке скоро вже поріжуть на метал, а пенсіонерам скажуть, що "свіже повітря корисне для здоров'я". Ось що я мав на увазі. Ще не зрозуміло?

Crespito
12 Hernan (Crespito)   • 15:46:28, 21.02.2011 [Материал]

"журналіст, який ледве зводить кінці з кінцями"

иди на нормальную работу и зарабатывай, нечего бред писать!

Репортер
13 Сергій Фещенко (Репортер)   • 18:06:37, 21.02.2011 [Материал]

)))