Живий Журнал
 
ЖЖ інфо » Статті » Авторская колонка » Владислав Пучич

Кіпіані: блог – це самвидав сьогодні.

Автор: Владислав Пучич, 24.12.2009, 21:44:14
Автор Владислав Пучич

Владислав Пучич

все статьи автора

Два дні тому був на зустрічі з одним українським ТОП-журналістом – Вахтангом Кіпіані.

Останній здійснює турне українськими ВУЗами за фінансової підтримки посольства США. Як пожартував сам гість – американський уряд більше переймається цими питаннями, аніж український.

Про факт зустрічі зі студентами журфаку ЖДУ Франка дізнався зі стрічки Твіттера (принагідно зафоловивши @kipiani).

Було заявлено дві, на перший погляд, не пов’язаних теми – самвидави та блоги.

Самвидав – це сам пишу, сам цензурую, сам друкую, сам розповсюджую і сам сиджу у тюрмі.


Раніше чув від Оксани Трокоз, що у Вахо (так він себе називає у ЖЖ) одна з найбільших колекцій самвидавів в Україні. Як виявилось - це 1700 видань. А всього в колекції 18 тисяч(!) назв видань та десятки тисяч номерів. Почалось все з того, що у 1984 році мама Вахтанга попросила його викинути газети, які накопичились у домі. Напевне, відчуття внутрішнього спротиву вмотивувало цю саму пресу не те що не викинути, але й колекціонувати роками.

Кипиани в Житомире

Кипиани в Житомире

Кипиани в Житомире

Кипиани в Житомире

Окрім колекціонування, Кіпіані ще й займається реферуванням. Тобто, читає товстелезні книжки і викладає їх основну суть коротко. Остання така річ – «Гибель империи» Єгора Гайдара.

Велику частину свого часу журналіст присвятив історії самвидавів в Україні. Першим на його думку був «Воля і Батьківщина», який видавався з 1965 року у Карпатах колишніми упівцями. З того часу виникає купа підпільних, бо опозиційних до совєцької системи видань. Першим, хто відкрито підписався під самвидавом став В’ячеслав Чорновіл. Це був «Український вісник» у 1967 році. Арешт був справою часу. У 1972 році відбулась масова чистка вільно думаючих. З цього часу і аж до періоду перед незалежності (1988-89) в Україні не було самвидавів.

Окремо Вахо зупинився на блогах. Цитата: «Блог – це самвидав сьогодні. Якщо Ви не маєте блога – Ви профнепридатні».

Кипиани в Житомире

Кіпіані зупинив викладання і попросив задавати питання. Почав Володя Гребьонкін, продовжив я, Оксана Трокоз. Студенти сиділи і наче слухали. Передавали питання на записках (журналісти, млядь). Потім почали виходити поза спиною у Кіпіані. Я ще раз впевнився, що журфак (як і вся формальна освіта) імпотентні. Бо цим амебам, які виходили або шушукались про вечірку в Індіго було важливіше не пропустити наступну пару хрєнознавства, аніж поспілкуватись з одним з найцікавіших журналістів України.

В планах цікавий проект. Тільки не знаю, чи достатньо тих у Житомирі, для кого його варто робити…

Кипиани в Житомире

Автор: Владислав Пучич, редактор рубрики "Владислав Пучич" на ЖЖ.info

http://puchych.blogspot.com/
Владислав Пучич | 24.12.2009 | Переглядів: 6186 | Пучич, КІПІАНІ, Житомир, самвидав, журналістика
Редакція сайту може не розділяти думку автора статті
та відповідальності за зміст матеріалу не несе.

Читайте також на цю тему:


Коментарів: 40
pimenov-consult
1 Pimenov-Consult Пименов Консалт (pimenov-consult)   • 10:47:11, 25.12.2009 [Материал]

А что ты ждал. Если на ЖЖ.инфо и то минусы ставят не по тексту а по отношению. Ну это бывает :)
Когда телефоны предлагались на выставке в серийные производства институты написали приблизительно следующее "Это никогда не будет актуально! Людей, которым нужен телефон ровно столько сколько в этой комнате людей."
В общем вот.
woland
28 Влад (woland)   • 02:00:05, 26.12.2009 [Материал]

Блін, наскільки ж ти правий!
wowa
2 Wladimir (wowa)   • 11:37:58, 25.12.2009 [Материал]

"Як пожартував сам гість – американський уряд більше переймається цими питаннями, аніж український."
"читає товстелезні книжки і викладає їх основну суть коротко. Остання така річ – «Гибель империи» Єгора Гайдара"
Во во , это самая суть ...
woland
9 Влад (woland)   • 18:50:53, 25.12.2009 [Материал]

Не зрозумів суті, яку Ви вкладаєте. Певно, якась дуже глибока думка.
wowa
15 Wladimir (wowa)   • 19:35:29, 25.12.2009 [Материал]

Я честно говоря не знаю этого журналиста и то о чём он пишет, но то что его спонсирует Американское посольство то можно догадаться о сути его статей .
Чё то знаете вспомнилось о Гонгадзэ и про ту шумиху, которая завязалась после того, как Кучма продал в Ирак "Кольчугу"... не знаю, почему это вспоминается ...
woland
16 Влад (woland)   • 19:47:23, 25.12.2009 [Материал]

Повірте, його як журналіста американське посольство не фінансує. Він цікавий у якості носія певних знань і досвіду, яким готовий поділитись.
one
31 Один Житомирянин (one)   • 15:17:43, 26.12.2009 [Материал]

Не читал, но осуждаю...

Да-да. Кровава рука ЦРУ)))

Korvin
3 Корвін (Korvin)   • 13:19:12, 25.12.2009 [Материал]

Хорошая публикация, Влад. Правда, Кипиани я не очень котирую)

>> Я ще раз впевнився, що журфак (як і вся формальна освіта) імпотентні.

Я взял бы еще выше. Это уровень нации.

Ofelia
4 Irina (Ofelia)   • 14:37:08, 25.12.2009 [Материал]

Теж зачепилася за цю фразу про журфак і теж - підтримую...
Звичайно, є гарні винятки... Які, як відомо, підтверджують правило...
woland
17 Влад (woland)   • 21:47:35, 25.12.2009 [Материал]

Так, є. Знайомий особисто.
Зі всіма.
OldPoliceman_House
6 Руслан Мороз (OldPoliceman_House)   • 16:26:37, 25.12.2009 [Материал]

Вы будете очень смеяться, но слова про журфак я тоже поддерживаю руками, ногами и всем что у меня ещё есть и за что можно держаться !!! Влад молодец...
woland
14 Влад (woland)   • 19:23:25, 25.12.2009 [Материал]

)))
woland
10 Влад (woland)   • 18:53:45, 25.12.2009 [Материал]

Дякую.
Кіпіані все ж руліт :-)
А щодо нації - незгоден абсолютно. Є величезна кількість адекватних та достойних людей, а прaвить... ось: http://www.pravda.com.ua/columns/4b1d0041ae4b1/
Тому про Націю не говори у такому тоні. Я теж нація. Ти теж нація.
rozdum
22 Sergey (rozdum)   • 00:01:24, 26.12.2009 [Материал]

о, я нарешті допетрав, чому Корвіну сподобалось. Тут же прозвучало, що журфак - це какашка. Всьо, тре ставити памятнік за цей матеріал
Korvin
26 Корвін (Korvin)   • 01:36:55, 26.12.2009 [Материал]

Всегда можно лично спросить, Роздум, гордилка не отпадет.
Понравилось потому, что:
а) я тоже полагаю, что будущее не за официальными СМИ, а за личностным рупором (блоги, самиздат);
б) уровень гражданской активности в этом городе на букву Ж. на уровне Ж. Конкретно о журфаке я ничего сказать не могу (и не говорил);
в) стилистика. "Самвидав – це сам пишу, сам цензурую, сам друкую, сам розповсюджую і сам сиджу у тюрмі", имхо, лаконично и с юмором.

Еще вопросы?

UmnajaMasha
5 Мария Антонова (UmnajaMasha)   • 16:10:46, 25.12.2009 [Материал]

Якщо виходили - значить не цікаво розповідав. Не вміє, не було, що сказати....

Якщо тобі цікавий цей журналюга, це не означає, що всі інші повинні його обожнювати.

woland
11 Влад (woland)   • 18:57:14, 25.12.2009 [Материал]

>> Якщо виходили - значить не цікаво розповідав. Не вміє, не було, що сказати....
Абсолютно згоден. Якби він, як /екс/ шеф-редактор Великих Українців, зам. головреда журналу Фокус, випусковий редактор Часу новин на 1+1 і т.д. розповідав про трах у проекті Дом-2, то цим амебам було б цікаво і вони з відкритим ротом слухали б, а так - немає про що говорити. Тільки нафіг на журфак вступати?
Ну, звісно це стосується далеко не всіх присутніх на зустрічі студентів.
Tima
38 Дмитро Ткачук (Tima)   • 23:26:59, 04.01.2010 [Материал]

Маша, а де ти навчаєшся? :-)
rozdum
7 Sergey (rozdum)   • 17:01:57, 25.12.2009 [Материал]

Ну а чим журфак відрізняється від інших факультетів? Куди народ ломиться чи через корочку, чи бо батьки заставили чи просто бо тре вищу освіту... І самі не знають, нащо то їм... Тому я б навіть говорити про то не став.
woland
12 Влад (woland)   • 18:58:16, 25.12.2009 [Материал]

А я став. І буду продовжувати про це говорити, хоча з твоєю думкою згоден - журфак нічим не відрізняється від факультету фізкультури.
rozdum
19 Sergey (rozdum)   • 22:29:20, 25.12.2009 [Материал]

а тут я не згоден)
не варто кидатись в крайнощі)
woland
27 Влад (woland)   • 01:55:52, 26.12.2009 [Материал]

слухай, а ти на КВН з тлумачним словником ходиш? :-)))
rozdum
8 Sergey (rozdum)   • 17:10:47, 25.12.2009 [Материал]

Владе, бачу тобі таки добряче звьоздність вдарила в голову. Пальци вєєром, це називається. ЯЯ так зрозумів з твоєї писанини, що хто такий Влад Пучич, Володя Гребьонкін і Оксана Трокоз кожен житомирянин має знати із закритим очима??? Бо ти так гарно порівнюєш цю троіцу із імпотентним факультетом... Звісно, я знаю, хто ви такі, багато хто знає, але ж не всі. Ти б хоча б прописав в тексті. А то вона ж така імпотентна, як і все решта в нас)
woland
13 Влад (woland)   • 19:05:43, 25.12.2009 [Материал]

Сергію, зараз спробую бути максимально коректним.
1. У своєму блозі (і його дзеркалі - колонці) я пишу те і так, як вважаю за потрібне. Це не стаття у ЗМІ, а ти мені не редактор. Хоча за оціночну думку дякую)
2.На відміну від тебе, я щиро порадію за колег і за себе, коли кожен житомирянин з закритими очима знатиме хто є Оксана Трокоз, Володя Гребьонкін та Влад Пучич. До тих пір як є питання - Гугл в поміч - інфи предостатньо.
3. Сергій, ти гарний журналіст. Якщо ти зможеш вирішити свої внутрішні та комунікативні проблеми, то зможеш рости далі, ставати редактором. Як ні - ні.
rozdum
18 Sergey (rozdum)   • 22:24:32, 25.12.2009 [Материал]

Що ж, спробую "розжувати", що саме я хотів сказати) Не знаю наскільки чітко і лаконічно це буде)))
1. Ти можеш навіть у своїй газеті і нормальні статті писати що і як захочеш, як тобі там зорі стануть) Ти навіть можеш всім доказувати, що то єдине правильне, а все інше - фігня) Але від цього правила і закони не перестануть діяти) Це не лайвджорнал, не лівінтернет, не ще якись там підбірник блогів. Там пиши що хочеш. Тут же хай і не така офіційна, але колонка. І писати що і як тобі вздумається, це значит не поважати інших. Це значить, що ти просто чхати на читачів хотів. Звісно, це твоє право, але честі тобі не робить.
2. Ще раз повторюсь, те що ти навіть не представив своїх "колег по цеху" то може свідчити про твоє навігластво, неповагу до читачів, пофігізм. Список можна розширити. А з усіх перелічених, лише про Оксану Трокоз я можу з упевненістю сказати, що вона - журналіст. Журналіст газети "20хвилин". А от ким себе в даний час вважають Влад та Вова? Бо то як їм заманеться. Влад Пучич в нас і громадський діяч, і до СІМки має відношення, до ДоЛаду, до команди міського голови Віри Шелудченко. Так, він був навіть вроді редактором газети і навіть не однієї. А от в якості кого він був на тому заході. Владе, може розкажеш, який засіб масової інформації ти зара представляєш? Чи ти в нас фрілансер? Тоді куди дописуєш? Цікаво ж)
А Вова - він і піарщик і співвласник першої агенції піару в Житомирі. Він, здається, має відношення до громадської організації Бджола. Плюс він сам собі зробив сайт і сам його веде. А раніше він дописував ще кудись....
Теж цікаво, хто він зара і кого представляв на заході. А мо він як вільний блогер і фан Кіпіані був???
3. Судячи з вашого досвіду, то щоб стати редактором, не обовязково ващє бути журналістом. Тре, як ти радиш, бути комунікативним і дружити з владою, на неї працювати і робити її проекти. Знайомий досвід? Чи можна собі самому створити сайт новин і назначити себе його редактором. Мені щось ні те ні те поки не власштовує)
Korvin
20 Корвін (Korvin)   • 23:30:19, 25.12.2009 [Материал]

Извините, что встреваю, но здесь уже какие-то личные обидки прокладываются.
По-моему, эта колонка - таки аналог классического блога, а ля ЖЖ. То есть, не нужно пытаться формализировать ее как СМИ. Но если ты все же полагаешь, что это журналистика - тогда какие претензии к тому, какое СМИ он представляет? Свою колонку, что за твоими словами "хай і не така офіційна, але колонка".

Сергей, скажи честно, это у тебя профессиональное включилось, или личное? Просто интересно.

rozdum
21 Sergey (rozdum)   • 00:00:00, 26.12.2009 [Материал]

Корвіне, а ти як визначаєш, кому дупу цілувати, а кому розказувати, що він такий сякий і не прав?))) Це зодо твого питання.
І жодної образи чи чогось особистого тут немає абсолютно. Так, згоден з тобою, Корвіне, на всі сто, щоб на ЖЖ-інфо були авторські колумністичні колонки, це надто багато честі для такого видання. А то просто нікому буде тут писати. А от буденно-банальні забиті пости. як я мої кореши кудись там ходили - якраз в цьому стилі...
Korvin
23 Корвін (Korvin)   • 00:15:15, 26.12.2009 [Материал]

Роздум, ты не ах..ел?!
Какую дупу? Я тебе нормальный вопрос задал. Совсем уже ох..ел, какую я дупу кому целую?
Знаю вас обоих, и этот конфликт мне показался личностым. Вот и поинтересовался. А ты, Сергей, слишком зарываешься.
pimenov-consult
24 Pimenov-Consult Пименов Консалт (pimenov-consult)   • 01:26:56, 26.12.2009 [Материал]

Столько шуму :)
Korvin
25 Корвін (Korvin)   • 01:29:05, 26.12.2009 [Материал]

Я как бы человека знаю лично, а за такие наезды нужно отвечать. Не ожидал от него, если честно.
rozdum
29 Sergey (rozdum)   • 10:25:46, 26.12.2009 [Материал]

Вибач, то дійсно надто різко було з мого боку. Просто почитав твій комет і теж захотілось відповісти чимось абсолютно "лівим", щоб особливо не заморочуватись. Визнаю, трохи перегнув.
Щож, раз нікого не цікавить піднята проблема, а потрібна просто жовтушна білизна, то відповім. Ні, абсолютно нічого особистого. Навіть не професійне. І нічого нового. Це просто моя особиста думка. І якщо вважається, що це аналог ЖЖ, то викладати її я маю абсолютно повне право. І буду говорити те, що я думаю. Поки жодного аргументу, що я не прав, чи взагалі будь-якого аргументів я тут не почув, але вони в блогах і не потрібні.
Не подобаються мені подібні заяви, що мол нас мають знати всі! Не подобюається мені отаке ставлення до інших. Да, я не вважаю, що це блог по типу лайвджорнала. І що є якісь елементарні правила взаємоповаги і пристойності.
Korvin
30 Корвін (Korvin)   • 13:10:03, 26.12.2009 [Материал]

Сергей, в такой тональности и нужно было начинать. Совсем другой разговор.

А я тебе объясню свою позицию. Я не профессиональный журналист, и думаю, никогда им не стану. В тоже время у меня есть около десятка аматорских публикаций. Если честно, я не заметил в данной заметке Влада какого-то особого кича, понтов. Не представил тройку журналистов общественности? Я, например, не знаю ни Трокоз, ни Гребёнкина - все равно не задело. Откровенно говоря, до твоего коммента не предполагал даже, что это следует делать исходя из принципов журналистской этики. То есть, мне вообще это не бросилось в глаза, а вот твоя реакция показалась несколько неадекватной, вот и предположил личный фактор (тем более, что ко мне очень часто долетают осколки чвар, которые поражают некогда монолитную в моих представлениях тусовку). Вот и все.

Наоборот, мне понравилось стилистика Влада - обыкновенно он пишет очень сухо (сужу из того, что читал лично). А тут вдруг ирония, цинизм. Я это люблю, такие вещи делают публикацию более искренней, более живой. А моя озлобленность на апатичность наши граждан дополнительно срезонировала с владовыми "амебами", опять же - подобные сетования не типичны для Влада, а я нудю подобным уже давно.
Вот и весь секрет.

rozdum
35 Sergey (rozdum)   • 19:11:52, 27.12.2009 [Материал]

Кстать, ось надибав, мо зацікавить
http://www.politizdat.ru/outgoung/91/

Можливо, з цього погляду все не так страшно. І мабуть, дійсно не так страшно) Але чомусь страшенно не сподобалась така суміш, ні стаття, ні блоговий пост( Думаю, не варто над цим більше зациклюватись. А проти самого Влада дійсно нічого не маю і завжди був і лишаюсь з ним в дружніх стосунках.

А щодожурналістики, то зараз та сама межа "професійності" дуже сильно розмита. І дуже швидко набирає обертів так звана "громадська журналістика". Так що ту взагалі ніяких проблем)))

Ще раз сорі за комент перед тим(

woland
36 Влад (woland)   • 19:27:19, 29.12.2009 [Материал]

Я радий, що інцидент вичерпано.)
Vienna
32 Вікторія (Vienna)   • 15:59:25, 26.12.2009 [Материал]

Підтримую думку, що освіта є імпотентною повністю. Ця проблема не стосується тільки житомирського журфаку. Тому називати амебами виключно тих хто там вчиться це було абсолютно не коректно. Більше того Оксана Трокоз є випускницею цього факультету, а Володимир Гребьонкін певний час викладав.
Та й говорити про імпотентність факультету, ще ой як зарано. Всім зрозуміло що для житомира не потрібна велика кількість журналістів. Адже навіть цьогорічний перший випуск (24 чоловікі) не може нормально працевлаштуватись. І це абсолютно не через те, що вони імпотентні. Житомир, як місто сам не зацікавлений у журналістах. Тому коли на першому-другому курсі під час практики ти наштовхуєшся на скептичного редактора, який замість того, щоб допомогти і наштовхнути на тему, розповідає який він молодець, скільки він закінчив навчальних закладів, скільки в нього журналістських нагород. Починає здаватись, що ти дійсно, як сазав Влад "амеба". Але, якщо він такий крутий, то чому сидить редактором, якоїсь прашивої гезатки, яку купують тільки через програму.
Проблема не у імпотентності факультету, а у тому хто його таким робить.
Згадався момент коли на факультет приїжджав Вересень. Тоді всі договорились до того, що журфак фіговий і йому потрібно більше журналістів практиків - таких як Вересень, а не теоретикиів. Але на прохання одного з викладачів давайте разом напишемо підручник ви практики, ми теоретики. Пролуна відповідь- "Ні у нас немає часу". І як ви думаєте почувши таке дуже хочеться далі вчитись?
Легко сказати, що все фігово, а от зробити щось щоб так не було це вже інше питання.
Влад, ти вважаєш себе таким великим журналістом. що надаєш собі право критикувати інших, то зроби щось... "Критикуєш - пропонуй" - здається саме так ти любиш говорити.
либерти
33 либерти (либерти)   • 16:45:27, 26.12.2009 [Материал]

А мне Владова искренность понравилась! Наболело и взорвало, ясно дело.. Хотя,как по мне,так и нормально-что некоторых обучающихся волнует Индиго с девочками. Каждому - свое! Настоящих нокаутеров не должно беспокоить состояние низшего дивизиона.. За борт! Без сожаления! Вам же от этого польза будет! (И нам-читателям и внимающим,кстати!) Так что,варто робити,якщо ВЖЕ бачите цікавість проекту! Не треба чекати оплесків на вході,навіть навпаки,передбачайте,що полетять каміння. От тоді.. (обійдуся без афорізму..) Удачи!
woland
34 Влад (woland)   • 17:09:20, 26.12.2009 [Материал]

Дякую)
В ринг!
boroda
37 Boroda (boroda)   • 18:05:50, 03.01.2010 [Материал]

А хіба в Житомирі є журфак?
Хіба випускники нашого ЖДУ ім Франка отримуюють диплом з написом Журналіст?!
то чого ж ви хочете від більшості таких "журналістів"?
ababagalamaga
39 ababa galamaga (ababagalamaga)   • 22:15:19, 07.01.2010 [Материал]

еге. у ДЖУ ім Франка випускникам пишуть "отримав базову вищу освіту за напрямом підготовки "Журналістика". однак диплом - це не показник.
ЛИХО
40 Сергій Сергійович Лихо (ЛИХО)   • 10:27:47, 08.01.2010 [Материал]

Звісно при ЖДУ є Інститут редагування та журналістики))))