Живий Журнал
 
ЖЖ інфо » Статті » Авторская колонка » Костянтин Суський

6-метровий Ігнацій-Ян чи будування пам’ятників по-житомирськи

Автор: , 08.11.2013, 16:12:47
Автор Костянтин Суський

Костянтин Суський

все статьи автора

6-метровий Ігнацій-Ян чи будування пам’ятників по-житомирськи

Я особисто не дуже схвалюю «війну з пам’ятниками», в нас є і інші проблемні питання. Але рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради щодо встановлення пам’ятника Падеревському викликало обурення в мене та в моїх друзів. Встановлення 6-метрового пам’ятника політичному та культурному діячеві іноземної держави, в центрі українського міста Житомира викликає мінімум здивування. Але міська рада, зовсім не дивуючись, швидко, навіть блискавично, приймає потрібне рішення.

15 жовтня було оприлюднено проект рішення, а 16 жовтня вже було прийнято рішення, тобто наступного дня. От було б добре, щоб Виконавчий комітет міської ради так працював при рішенні наших з вами соціальних проблемних питань!

І все це не дивлячись на реальне порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації», що передбачає 20-денне оприлюднення проекту рішення перед його прийняттям. Про громадські обговорення щодо виділення землі під будівництво монументу та подальше його встановлення ніхто і не згадував. Хоч би поцікавилися у громади: "Чи ви не проти?". А я думаю, що Громада Житомира бажає бути господарем у місті, і з нею потрібно радитись в таких питаннях, як встановлення пам’ятних знаків. Це по-перше.

По-друге, в Житомирі на сьогодні вистачає наслідків перебування України в складі СРСР: назви вулиць, символи радянської держави. І тут виконком приймає рішення щодо вшанування іноземного діяча. До речі, Ігнацій-Ян Падеревський керував урядом Польщі під час анексії Західної України 1919 року. Логіки вшанування його в Житомирі немає. І точно сто відсотків, що, окрім рішення по Падеревському, житомиряни чекають від міської ради більш важливих рішень для нашого міста. Для прикладу візьмемо Вінничину. Падеревський родом з Вінницької області, в Житомир він приїздив до батька та сестри. Вінниця не поспішає чомусь вшановувати його. А ми дуже поспішаємо. До речі, в Житомир за всю історію приїзджало стільки людей, що, якби їм всім ставити пам’ятні знаки, вільного місця в місті вже б не було.

По-третє, чому в Житомирі не вшановані наші земляки? Такі діячі, як Ольжич, Огієнко, Сціборський, які всі, до речі, боролися за незалежність України. Вшановувати своїх національних борців за незалежність держави є прикладом національної гідності. А таке встановлення монументів іноземним діячам, за відсутності своїх, я вважаю роботою п’ятої колони, що вигідна тільки тим, хто хоче розсварити два слов’янських народи. В нас і так історично склалися важкі міжнаціональні відносини. А тим більше перед самітом у Вільнюсі міжетнічна напруга нам зовсім не потрібна. Українська держава повинна увійти до сім’єї європейських націй як національна, вільна держава зі своєю історією та своїми героями.

Вважаю, що 6-метровий монумент на вулиці Театральній у Житомирі - це забагато для піаніста Падеревського та замало для поета Ольжича. Так, в Житомирі багато проживає поляків, але переважна більшість жителів – українці. Давайте рахуватися з нами. Шановний Володимире Михайловичу, де пам’ятник Лесі Українці, Олегу Ольжичу, Котляревському, Патону тощо? Пане мер, не впевнений, що колись Ви постанете у монументі висотою 6 м. в нашому місті. Але щоб Вас згадали добрими словами, відтермінуйте рішення втановлення пам’ятника Падеревському, порадьтеся з житомирянами. І житомиряни скажуть Вам "дякую".


Костянтин Суський | 08.11.2013 | Переглядів: 4177 | Дебой, Суський, ПАДЕРЕВСЬКИЙ
Редакція сайту може не розділяти думку автора статті
та відповідальності за зміст матеріалу не несе.

Читайте також на цю тему:


Коментарів: 19
Jew
1 Василий Ивановичь Пупкин (Jew)   • 01:26:19, 13.11.2013 [Материал]

Вшановуйте своїх земляків хто Вам завазає???Жиди???Комуністи???хто???Польська громада памятник за свій власний рахунок хоче збудувати з бюджету грошей не беруть.Вчіться у поляків збудуйте теж памятник.Чи Ви тільки пиво біля Драмтеатру чи у Каміна пити можете???
Erik
2 Костянтин (Erik)   • 10:16:28, 13.11.2013 [Материал]

Слухай, до чого тут можемо чи не можемо? Тут мова йде не про бюст, а про 6 метрів меморіал, це з яких таких див? Виходить хто завгодно, у кого є гроші може ваяти що завгодно в Житомирі?
БандЕрос
3 ЕросБандерос (БандЕрос)   • 10:23:26, 13.11.2013 [Материал]

100% підтримую. Вже й меморіальна дошка, нащо ще монументальний пам"ятник. В Житомирі такі об"єкти (6 метрів) на пальцях можна перелічити. Зокрема пам"ятник Шевченку - у райцентрівському форматі, і не відповідає статусу обласного центру.
Erik
4 Костянтин (Erik)   • 10:54:59, 13.11.2013 [Материал]

це так воно і є, взагалі у нас багато що не відповідає статусу областного центру, ось про це нехай би думав мер
as
5 Сегрій (as)   • 17:37:47, 13.11.2013 [Материал]

Нет не, что завгодно, а памятник выдающемуся житомирянину, который прославился на весь мир как музыкант и стал руководителем восстановившей независимость Польши. А вы вместо того, что бы в лучших совковых традициях визжать лучше попробуйте добиться увековечивания памяти борцов за государственность Украины
Erik
6 Костянтин (Erik)   • 18:15:35, 13.11.2013 [Материал]

в тому і справа, що він не був житомирянином(( визначний керівник, польський, виступав за Україну в складі Польші, і ніяк інакше(( класно!
as
7 Сегрій (as)   • 18:44:22, 13.11.2013 [Материал]

Если сами не в состоянии разобраться, то хотя бы не говорите глупостей придуманных врагами Украины и Польши А если уж очень хочется, что бы вас заметили, то лучше водите хороводы ПТУшников с факелами.
Erik
8 Костянтин (Erik)   • 18:47:54, 13.11.2013 [Материал]

та ладно, що вам всім спокою не дають ці смолоскипи?))) уважно читайте статтю - насамперед порадитись треба з житомирянами, не тільки з нами, а з усіма, а потім приймати рішення, а то звикли, що захотіли то і зробили, а потім ля-ля вибори, влада для людей, тому так і живемо
as
10 Сегрій (as)   • 19:28:47, 13.11.2013 [Материал]

Если вас волнует мнение житомирян, то не нужно пытаться исказить его нелепыми выдумками о реально выдающемся нашем земляке. И тем более не нужно манипулировать люмпенскими сентенциями о том чей памятник должен быть выше 6 метров, а чей ниже. Лучше сделайте хоть, что-то что бы памятник тому же Ольжичу вообще хотя бы появился в Житомире.
Бармалей
11 Игорь (Бармалей)   • 19:42:01, 13.11.2013 [Материал]

напишіть будь ласка, чому ви вважаєте його нашим земляком?
или давайте по русски, почему он наш выдающийся земляк, а те то говорят, те это?
as
12 Сегрій (as)   • 19:55:16, 13.11.2013 [Материал]

Тому, що він формувався як особистість в Житомирі. Тут жила і похована його сімья і можливо ще існує їх будинок. Тут він творив як митець. А ще тому, що він шановливо ставився до Житомира і після від"їзду намагався частіше тут бувати.
Але вам того замало. Вам втовкмачили, що народився Падеревський на вінничині і ви торочите це бо більше не маєте, що сказати.
Бармалей
13 Игорь (Бармалей)   • 20:57:40, 13.11.2013 [Материал]

вы поляк?
as
14 Сегрій (as)   • 21:28:31, 13.11.2013 [Материал]

Я українець, а ви?
Бармалей
16 Игорь (Бармалей)   • 10:52:41, 14.11.2013 [Материал]

и я тоже, но что то мы с вами смотрим по разному на вопросы, и это я вам скажу нормально, просто увековечит польского пианиста как то не феншуй, учитывая отсутствие наших деятелей
as
17 Сегрій (as)   • 11:54:45, 14.11.2013 [Материал]

А тут я с вами согласен. Украинских героев недооценивают. И мне противен пофигизм и невежество наших патриотических организаций, которые вместо того, что бы заниматься памятниками борцам за независимость Украины льют грязь на других.
Ну, а про власть я вообще молчу. Им это не надо. Они в Житомире на зароботках, проездом из родного райцентра на Киев.
Юрко
19 Юрій Градовський (Юрко)   • 20:42:24, 16.11.2013 [Материал]

Щось не пригадую, щоб Курилівка Хмільницького району та Судилків Шепетівського були частиною Житомира.
Юрко
18 Юрій Градовський (Юрко)   • 20:39:13, 16.11.2013 [Материал]

З якого це дива Падеревський став житомирцем? А те, що Ви пишете далі, парадокс - 23 роки боремось в Україні за вшанування борців за Незалежність України. Але поки влада згодна ставити лише окупантам на кшталт Кременицького.
Jew
15 Василий Ивановичь Пупкин (Jew)   • 02:55:33, 14.11.2013 [Материал]

Ні люди беруть клаптик земілі а не що завгодно!Мені особисто не заважав бипамятник Україніським Героям,не заважає й Леніна,й Падеревського,не проти встановити й ще когось.А ви тільки щукаєте причину чи винних щоб гризтися й розпалювати міжнаціональну ворожнечю в місті
Бармалей
9 Игорь (Бармалей)   • 19:01:29, 13.11.2013 [Материал]

сьогодні поляки за свій кошт монумент будують, а завтра мусульмани мечеть за кошт "алаха", або може комуняки нехай за кошт "пролетарію" навпроти леніна монумент сталіну побудують.
"Вчиться у поляків" - а ми вчемося, ось наприклад якщо ми схочемо побудувати, наприклад, в Кракові монумент І.ГОНТІ та М.ЗАЛІЗНЯКУ, уявляєшь, що поляки зроблять з нами... Це в них називається "захист національної честі"!!! Особисто Я, хотів би ще навчитись в них, що вони роблять у себе на батькивщині з такими розумниками...
А що до пива, то Я думаю, що ми всі дорослі люди, і повинні розуміти, що у кожного є особисте життя і ми не в дитячому садочку щоб тикати пальцями, чи може ти сама "невинність" (ну на кшталт "реінкарнація матері терези"), цеж смішно... Людина виконує свій борг перед обличчам майбутніх поколінь нашого народу, і я впевнений поки ця людина буде дихати так буде завжди. А як ця людина проводить вільний час, це його особиста справа, в нього своє життя...