Живий Журнал
 
ЖЖ інфо » Статті » Авторская колонка » Віталіна Коваль

Житомир – не найгірше місто на землі.

Автор: , 18.01.2013, 18:00:32
Автор Віталіна Коваль

Віталіна Коваль

все статьи автора

Побачила я новорічну ялинку в Києві та Львові. Відчула атмосферу свята двох великих міст. І змушена визнати, що у нашому Житомирі, ні ялинка, ні святковий настрій, ні чим не гірші, а навіть кращі столичних.

Наше місто, яким би воно не було, це наш спільний дім, якому для успішного розвитку та краси не вистачає всього одного – поваги і любові самих мешканців. Чому львів’яни пишаються обдертими стінами музеїв та театрів, а ми критикуємо новий вигляд філармонії?

Перебуваючи у Львові я жахнулася – ось ці руїни, розвалини, балкони, які ризикують опинитися на голові перехожих – вони демонструють іноземним туристам? Те, що в Житомирі намагаються приховати від очей громадськості, у Львові виставляють напоказ.

А кілька днів тому, влада Вашингтона нагородила місто Львів за чудову транспортну систему. Якби вони ж бачили ту систему – маленькі вулиці вщерть заставлені авто, по яких ледве снує міський транспорт. Та в Житомирі попри всі катастрофи місцевого ТТУ, тролейбуси й трамваї завжди курсували вчасно. Старенькі, нещасні, але з найдешевшим проїздом в Україні.

Наше місто ще не навчилося використовувати свою історію в туристичному бізнесі. Про Житомир нічого не знають навіть Україні, не то що в світі. А тим не менше, історія міста не поступається своєю цікавістю тому ж Львову чи Києву. Нам є чим гордитися і є чим похвалитися. Архітектура нашого міста збережена в доволі пристойному вигляді - у нас є свій Поділ, своє старе місто. Тільки от ми не звикли любити наш Житомир, нічого не знаємо про нього, не розповідаємо своїм дітям.

Інколи, дивлячись які бувають брудні під’їзди, задаю собі питання – чому серед цих мешканців не знайдеться жодної людини, які не байдуже бридкі стіни і купи сміття біля під’їзду. Я розумію, що бувають безвідповідальні керівники, недостатнє фінансування. Але хіба вони можуть бути виправданням для особистої байдужості? Та й чисто не там, де метуть, а там, де не смітять. Але думати, що наше місто – суцільне звалище, означає думати помилково.

Побувайте в Києві – він значно брудніший за Житомир. Особливо метро, наша вулиця Московська, на якій продовжується торгівля, просто відпочиває у порівнянні з київськими підземками. Там поруч продають сало і троянди, білизну й цигарки, повно безпритульних, суцільна антисанітарія.

Пам’ятник Леніну на головній площі міста Житомира – не такий вже й великий злочин, коли нагадатищо у самій Верховній Раді майже всюди на стінах зберігається комуністична символіка. В коридорах - старі радянські годинники і майже жодного натяку на нові часи. Риба гниє з голови.

В проблемах корупції, рейдерства та хабарництва наше місто просто "ангел" у порівнянні з великими містами. І в тому наше щастя, що ми живемо у невеликому місті, де кожну людину чи установу видно, як на долоні.

А загалом, у нас в житомирян, живе дух справжніх поліщуків. Ми не схожі ні на кого. У Київській Русі племена поліщуків відійшли на північ де були суцільні ліси. Уявіть, яким вони були сильними та дужими, що змогли вижити в суворих лісових умовах і зробити землю родючою. Житомир – це не жито і мир, як по - радянському тлумачать назву нашого міста. Житомерь – місто, де поліщуки обмінювали лісові продукти на хліб, тобто міряли жито. Чи маємо соромитися своїх предків за їх ремесло та спосіб життя?

У 1914 році в центрі Житомира сталася надзвичайна пригода, яку зафіксували тогочасні ЗМІ : "Вчора о восьмій годині вечора трамвайний вагон № 10, що курсував Київською вулицею, поблизу першого роз’їзду наскочив на кабана і вбив його» . Це було майже 100 років тому – можна порівняти якого розвитку наше місто досягнуло за останнє століття.

На відміну від інших мешканців, я ніколи не соромлюся говорити, що живу в Житомирі. І коли посеред ночі, черговий раз повертаючись до міста, побачила сонні мирні будівлі, де все знайоме та рідне, де стіни дихають глибиною віків і тисячами сердець, відчула – НАРЕШТІ Я ДОМА!

І я знаю на 100%, що Житомир – не найгірше місто на землі.

Житомир – не найгірше місто на землі. http://www.zhinka-online.com.ua
Віталіна Коваль | 18.01.2013 | Переглядів: 8233 | Житомир, місто, житомиряни
Редакція сайту може не розділяти думку автора статті
та відповідальності за зміст матеріалу не несе.

Читайте також на цю тему:


Коментарів: 17
Пакистанец
1 Виктор (Пакистанец)   • 18:50:59, 18.01.2013 [Материал]

Как мило, как романтично, но в то же время наивно и глупо. О какой красоте вы говорите? Вы внушаете себе в голову мысль р том, что житомирянам у кого протекают крыши многоэтажек, у кого не исправлены в подъездах лифты, кому на голову свалилась глыба льда, кого обматерили в маршрутке, кто упал, подскользнувшись на тротуаре, любоваться звёздами? О чём вы? Город делают прекрасным не только сами жители, но и те, у кого есть ресурсы и власть, сделать жизнь житомирян удобной и комфортной.И тогда, зная о том, что в быту всё хорошо,у вас есть постоянная работа, и дома вас ждёт горячая вода,и вы будете уверены в своём завтра, вот тогда и полюбуешься красотой нас окружающей. А так....
Vitalina
2 Vitalina (Vitalina)   • 19:28:39, 18.01.2013 [Материал]

по крайній мірі, наївно думати, що навіть в найкращому місті світу Вам нічого не звалиться на голову, ви ніколи не посковзнетеся та не впадете. від цього ніхто не застрахований. Хами в маршрутках є повсюди...комунальні проблеми також
Сашко
3 Alex (Сашко)   • 01:33:19, 20.01.2013 [Материал]

Дійсно, стаття в такому ностальгічно-відстороненому дусі написана. Як я, наприклад (або інші житомиряни, що виїхали і потім час від часу навіщають місто)- ходити вулицями і парками і "умиляться",а потім знову поїхати. А для тих, хто мешкає, як написав Виктор Пакистанец, всі ці собаки-проблеми з водою-транспорт-сніг-де взяти гроші-т.ін значать набагато більше милування.
Vitalina
4 Vitalina (Vitalina)   • 21:36:04, 21.01.2013 [Материал]

Я забула добавити, що крім великих міст, я ще часто буваю в маленьких селах. Там не має газопостачання, гарячої води, інтернету:) Там ніхто не посипає дорогу,пісочком, не ремонтує дахи і не збиває бурульки. Люди не мають де працювати. Але, мільйони українців від того не почувають себе нещасними і ні за що не погодяться проміняти село на місто, бо у них є щось більше, ніж задоволення побутових проблем
boka
5 житомир (boka)   • 11:50:41, 22.01.2013 [Материал]

На 4:
Мадам "філолог" укр. мови, Ви в чотирьох реченнях зробили сім помилок. І Вам не соромно, бо Ви навіть про це не здогадуєтеся. Здайте свій диплом, бо Ви лише ганьбите педінститут. (Слова "добавити" вpагалі немає в укр. мові, є слово "додати".)
Чи Ви купили диплом?
zt_vlad
6 Volodymyr (zt_vlad)   • 15:05:32, 22.01.2013 [Материал]

Найдешевший міський транспорт в Україні ? Ну це ви загнули. Щоб ви шановна хотіли знати у нас одна із самих дорогих оплата за проїзд у міському транспорті, а вартість проїзних квитків взагалі захмарна.
boka
7 житомир (boka)   • 17:56:49, 22.01.2013 [Материал]

Згоден з Вами. Ця мадам "філолог" не тільки не знає мови, не тільки не може гарно викласти думку, але й не знає реально того, про що пише. Ось про ціни на транспорт в Украіні:
http://www.ukr.aif.ru/money/article/31306
Там в кінці статті є порівняльна таблиця цін по обласних містах. Житомир там - один із дорогих міст, що стосується проізду на транспорті.
Шкода, що на ЖЖ немає редактора. Такі матеріали тільки профанують підняті теми. Іх потрібно було б повертати авторам на доробку.
Vatman
8 Vatman (Vatman)   • 15:19:58, 25.01.2013 [Материал]

Житомир – не найгірше місто на землі.

А в мене інша думка з цього приводу))
Vitalina
9 Vitalina (Vitalina)   • 10:55:57, 26.01.2013 [Материал]

і яка ж? інша - це не завжди протилежна))

12:30 Отримала лист в одній із соціальних мереж від людини, яка живе в іншій країні:
"Прочитал Вашу статью о Житомире и полностью с ней согласен. Не обращайте внимание на комментарии тех, кто только стонет о том, что все плохо. Вот именно они и не могут дать объективную оценку изложенному Вами. Почему??? Да просто они в настоящее время живут в Житомире, и кроме плохого, что их не устраивает, ничего не видят. А пусть они окажутся в ситуации, когда Он-Житомир будет очень далеко от них. За тысячи километров. И они будут вынуждены ежедневно мечтать о том дне, когда смогут хоть на недельку вырваться домой. А подъезжая, после годового расставания со своим городом, чувствовать учащенное биение сердца от знака городской черты "Житомир", от первых встреченных его улиц, жителей, а особенно света в окне своего дорого дома!!!!! Вот только тогда они смогут оценить Вашу идею, что Житомир не самый худший город на земле. И только тогда они поймут, что Ваши слова " И когда по среди ночи, очередной раз возвращаясь в город, увидеть сонные мирные дома, где все знакомое и родное...я почувствовала- наконец я дома." имеют неоценимое значение для тех, кто очень сильно тоскует по дому, по Житомиру, по родителям, и никогда не смогут своми словами обхаять самое дорогое-Родину. А то, что написано в комментариях-просто нытье. Не обращайте внимание. Вы молодец. И я полностью поддерживаю Вас."
boka
11 житомир (boka)   • 11:18:10, 29.01.2013 [Материал]

На 9:
На жаль рівень Вашого розвитку не дозволяє Вам розуміти прості речі. Людина, яка живе в Житомирі і справді любить своє місто, незважаючи ні на що, не може писати такі заголовки, як написали Ви:"Житомир - не найгірше місто на землі". Житомир для таких людей - найкраще місто на землі. По-друге, тільки невіглас може порівнювати Житомир зі Львовом. Ви б ще порівняли з Римом чи Парижем. Львів має свою архітектурну специфіку, це суто європейське місто. А писати про вузькі вулички Львова, як про недолік, то це вже просто треба зовсім не розуміти нічого і нічого в житті не читати про європейські міста, не бачити хоча б їх фото. Не говорячи про те, що самому пройтися тими вузенькими вуличками, викладеними середньовічним каміння (як, наприклад, Дубровник і багато інших західних міст).
Ви в цій зарисовці, зробленій з добрих міркувань, виставили себе, Віталіно, вибачте, повним невігласом - що в знанні мови, що в розумінні якихось елементарних речей. Сьогодні навіть школярі старших класів знають те, чого Ви не "наздоганяєте".

Ви навели лист людини, яка живе за кордном і ностальгує по рідному місту. Що тут дивного? Та людина може збирати помідори на плантаціях Іспаніі або жити в США в Нью-Йорку, користуючись всіма перевагами цього шаленого і прекрасного міста. АЛЕ: Житомир завжди для емігрантів є найкращим на землі, тому що це РІДНЕ місто. Яким би воно не було - з гарними чи поганими дорогами, облізлими чи новими будинками і т.д.

Віталіно, куди ви, перепрошую, лізете зі своїм обмеженим як інтелектуальним, так і з точки зору ерудиції багажем? Ви наче закінчили вуз, наче "філолог", а насправді в своїх писаннях маєте вигляд недорозвиненого підлітка, який погано вчиться в школі. Вам ліпше писати свої "сочінєнія" до власного щоденника, аби не ганьбитися перед людьми.
Vatman
10 Vatman (Vatman)   • 14:07:53, 28.01.2013 [Материал]

і яка ж? інша - це не завжди протилежна))

Дуже і дуже негативна!

Якщо ти так любиш це місто то не пиши дурненькі статьї а попрацюй на благо міста. Всі сьогодні кричать, що комунальні служби не прибирають місто!!!! Ось лопати вам в руки (улюбленці) міста і працюйте на його благо. Тоді Житомир стане ще кращим.
А писати про Житомир залиш Мокрицькому з його напів-бредовими розповідями.
boka
12 житомир (boka)   • 11:25:40, 29.01.2013 [Материал]

на 10.
Вам до Мокрицькго, пане, як до неба рачки, судячи в Вами написаного про нього.
Vatman
13 Vatman (Vatman)   • 11:44:36, 29.01.2013 [Материал]

Вам до Мокрицькго, пане, як до неба рачки

Шановний!!! Я і не прагну прирівнюватися до Мокрицького, тому, що просто не маю поваги ні до нього ні до його робіт ні до таких, як ти!!!
boka
14 житомир (boka)   • 15:15:58, 29.01.2013 [Материал]

Прийміть заспокійливе і зверніться до психіатра.
1-10 11-12